МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Закон попиту. Детермінанти попитуПараметрами ринку виступають попит, пропозиція, ціна. Взаємодія цих параметрів і розкриває механізм його функціонування. Попит- це кількості товару, які споживач погоджується придбати за можливими цінами, які склалися у певному часі і на конкретному ринку за умов незмінності інших факторів. Закон попиту відображає залежність між ціною і кількістю придбаного споживачем товару. Згідно закону попиту між ціною на товар і величиною попиту (кількістю придбаного споживачем товару) існує обернена залежність. Графічно ця залежність зображується кривою попиту (D). Графік кривої попиту представлений на малюнку 8.1.
Малюнок 8.1 - Крива попиту де Р- ціна товару; Q- кількість придбаного споживачем товару. При зміні ціни на товар (наприклад, ціна знижується) змінюється величина попиту (Q), що зображується на малюнку 8.1 переміщенням уздовж кривої попиту(АàВ). Характер залежності між ціною на товар і кількістю придбаного споживачем товару в економічній теорії пояснюється ефектом доходу і ефектом заміщення, які є наслідком раціональної поведінки споживача. Раціональна поведінка споживача підпорядкована принципу спадної граничної корисності, згідно з яким наступна одиниця конкретного товару приносить меншу користь споживачу у порівнянні з попередньою. Наприклад, другий телевізор в оселі має меншу користь, у порівнянні з першим. Тому придбати наступну одиницю товару споживач погоджується за умов зниження ціни. Згідно ефекту заміщення— зниження ціни на товар дозволяє залучити додаткових споживачів, у яких з’являється стимул придбати дешевий товар замість аналогічного товару, який став відносно дорожчим. Згідно ефекту доходу— зниження ціни на товар викликає зростання реального доходу споживача, що дозволяє йому збільшити кількість придбаного товару, наслідком чого буде зростання попиту. Закон попиту виявляє вплив цінового фактора (детермінанти) на рішення споживача відносно придбання певної кількості товару за тією або іншою ціною. Крім цінової детермінанти на рішення споживача впливають нецінові детермінанти, які у законі попиту визначались як незмінні фактори. До нецінових детермінант попиту відносять: дохід споживача; ціна на взаємопов’язані товари; кількість споживачів; споживацькі смаки і уподобання; очікування споживачів. Дохід споживача. Вплив фактору доходу на зміну попиту на товар залежить від виду товару. Для нормальних товарів зростання споживацького доходу призводить до розширення попиту на них, а для товарів низької якості, навпаки: зростання доходу призводить до зниження попиту на них. При зменшенні доходу спостерігається зворотня картина. Ціна на взаємопов’язані товари. Взаємопов’язані товари - це взаємозамінюючі товари (товари-субститути) або взаємодоповнюючі товари (товари-компліменти). Залежність між зміною ціни на один товар і зміною при цьому попиту на другий товар у випадку взаємодоповнюючих і взаємозамінюючих товарів різна. Споживацькі смаки формуються під впливом таких факторів як реклама, мода, поява нових товарів, що призводить до зміни у попиті на товар. Очікування споживачів. Якщо споживач очікує зміни цін, його рішення про придбання товару змінюються (наприклад, очікуючи зростання цін споживач робить запаси, що підвищує попит на товар). Нецінові детермінанти приводять до зміни попиту (цінова детермінанта приводить до зміни величини попиту). На малюнку 8.2 представлений вплив нецінової детермінанти на попит, наслідком чого є зсув кривої попиту у площині (D1 àD0 àD2). Як видно з малюнка при зміні нецінових детермінант споживач має змогу придбати при незмінній ціні Р0 різну кількість товару (Q1;Q0;Q2). Слід розрізняти криву індивідуального попиту, що відображує рішення окремого споживача і криву попиту, що відображує рішення всієї сукупності споживачів на ринку даного товару. Крива ринкового попиту – це сума кривих індивідуального попиту при кожному можливому рівні цін на товар. Малюнок 8.2 - Вплив нецінової детермінанти на попит Читайте також:
|
||||||||
|