Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Самостоятельная работа. Заполнив анкету, продумайте ответы на вопросы, которые обычно задают соискателю на собеседовании.

POTENTIAL INTERVIEW QUESTIONS

Technically, not every item is a question; some are statements; but all are intended to prompt you for a response.

Better questions are not those that can be answered with a "yes" or "no," but are open-ended questions that invite thoughtful response. Even if you are asked a question that can be answered with a "yes" or "no," (e.g. "Are you comfortable with the amount of travel this job involves?"), you can certainly add a word of explanation to back up your answer (e.g., "Yes. I actually look forward to the opportunity to travel and to work with the staff members in some of the other offices).

Best questions are those that ask you how you behaved in the past, because past behaviour is the best predictor of future behaviour.

Not every interviewer will ask you every one of these questions. However, if you are prepared to address these questions, you will leave the impression that you were prepared for your job interview, even if additional questions take you by surprise.

 

• What are your long-range goals and objectives for the next seven to ten years?

• What are your short-range goals and objectives for the next one to three years?

• How do you plan to achieve your career goals?

• What are the most important rewards you expect in your career?

• Why did you choose the career for which you are preparing?

• What are your strengths, weaknesses, and interests?

• How do you think a friend or professor who knows you well would describe you?

• Describe a situation in which you had to work with a difficult person (another student, co-worker, customer, supervisor, etc.) How did you handle the situation?

• How do you determine or evaluate success?

• In what ways do you think you can make a contribution to our organization?

• Describe a contribution you have made to a project on which you worked.

• What qualities should a successful lawyer possess?

• What two or three accomplishments have given you the most satisfaction? Why?

• Describe your most rewarding college experience.

• Why did you select your college or university?

• What led you to choose your major or field of study?

• What college subjects did you like best? Why?

• What college subjects did you like least? Why?

• Do you think your grades are a good indication of your academic achievement?

• What have you learned from participation in extracurricular activities?

• In what kind of work environment are you most comfortable?

• Describe a situation in which you worked as part of a team. What role did you take on?

What went well and what didn’t?

• In what part-time or summer jobs have you been most interested? Why?

• How would you describe the ideal job for you following graduation?

• Why did you decide to seek a position with our organization?

• What two or three things would be most important to you in your job?

• What criteria are you using to evaluate the organization for which you hope to work?

• Are you comfortable with the amount of travel this job requires?

• Are you willing to spend at least six months as a trainee?

 

What the interviewer is looking for.

Interviewer says: Tell me about yourself.

Remember, this is a job interview, not a psychological or personal interview. The interviewer is interested in the information about you that relates to your qualifications for employment, such as education, work experiences and extracurricular activities.

Interviewer says: What do you expect to be doing five years from now? Ten years from now?

The interviewer is looking for evidence of career goals and ambitions rather than minutely specific descriptions. The interviewer wants to see your thought process and the criteria that are important to you. The interviewer is not looking for information about your personal life.

Interviewer says: Why should I hire you?

Stress what you have to offer the employer as relates to the position for which you are interviewing, not how nice it would be to work there or what you want from the employer. Remember that you are being compared to other candidates, and in fact more than one candidate might be a very good employee. Deliver to the employer reasons to see that you are a good fit (show you know yourself, know the field/industry, know the organization, and know the position).

Interviewer says: What are your ideas about salary?

Research salaries in your field before your interviews so that you know the current salary range for the type of position you are seeking.

Interviewer says: Why do you want to work for our company/organization?

Not having an answer is a good way to get crossed off the candidate list, and is a common pet peeve of interviewers. Research the employer before your interview; attempt to find out about the organization's products, locations, clients, philosophy, goals, previous growth record and growth plans, how they value employees and customers, etc.

Unfortunately it's very common for job-seekers to directly state, "I really want to work for your company/agency/organization/firm," but then to be unable to answer the question "why?" Without the answer to "why?" the initial statement becomes meaningless.


Читайте також:

  1. II. Вопросы, возникающие при применении административного
  2. Властивості, які задаються користувачем
  3. Вопросы, возникающие и разрешаемые
  4. Глава 2. Дыпломная работа.
  5. Некоторые астрономические величины
  6. НЕКОТОРЫЕ ПРАКТИЧЕСКИЕ СОВЕТЫ ПО
  7. Некоторые узловые категории диалектики
  8. Ответы (Тема 13)
  9. Ответы на вопросы к лабораторной работе № 3
  10. Ответы на тест для самоконтроля
  11. Оцінки важливості задаються в балах і можуть приймати значення від 0 до 1, від 0 до 10, від 0 до 100 і т. д.
  12. Переведите предложения, обращая внимание на выделенные слова, которые выступают в разных функциях в предложении.




Переглядів: 2070

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Заполните типовую анкету для тех, кто ищет работу в США. Обратите внимание на особенности заполнения анкет в США и России. | Прочитайте и переведите текст.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.