Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Прочитайте и переведите текст. Ответьте на вопросы.

1. What does punishment for a crime depend on?

2. What kinds of punishment do you know?

3. What does a judge take into account in declaring a sentence?

4. In what cases are fines used for criminal offences?

5. How does the length of sentences vary?

6. In what way are Britain and the USA trying to solve the shortage of space in prisons?

7. What is the main idea of probation?

8. What is a parole?

9. What does community service require?

 

There are several kinds of punishment available to the courts. Crimes are punished according to their seriousness. More serious crimes are given harsher penalties. In declaring a sentence a judge may take into account the following: prior criminal record, the age of the offender and other circumstances surrounding the crime, including cooperation with law enforcement officers, the amount of loss to victims, whether a weapon was used in the crime, the age or helplessness of the victims.

Punishment may include:

a fine

term of imprisonment (time in jail or prison)

probation or parole

community service

For criminal offences FINES are often used when the offence is not a very serious one and when the offender has not been in trouble before.

For more serious crimes the usual punishment is IMPRISONMENT. The length of sentences varies from a few days to a lifetime. However, a life sentence may allow the prisoner to be released after a suitably long period if a parole board agrees that his detention no longer serves a purpose. In some countries, such as the Netherlands, living conditions in prison are fairly good because it is believed that deprivation of liberty is punishment in itself and should not be so harsh that it reduces the possibility of the criminal re-educating and reforming himself. In other countries, conditions are very bad. Perhaps because of an increase in crime or because of more and longer sentences of imprisonment, some prison cells have to accommodate far more people than they were built to hold. Britain and the United States are trying to solve the shortage of space by allowing private companies to open prisons.

PROBATION is the suspension of jail time. An offender on probation is ordered to follow certain conditions set forth by the court, often under the supervision of a probation officer. Offenders are ordinarily required to refrain from subsequent possession of firearms, and may be ordered to remain employed, live at a directed place, obey the orders of the probation officer. Offenders on probation might be fitted with an electronic tag (or monitor), which signals their whereabouts to officials. Also, offenders have been ordered to submit to repeated alcohol/drug testing or to participate in alcohol/drug or psychological treatment, or to perform community service work.

PAROLE is the supervised release of prisoners before the completion of their sentence in prison. They may be returned to prison if they violate the conditions of their parole. Conditions of parole often include things such as obeying the law, avoiding contact with the parolee’s victims, obtaining employment, and maintaining required contacts with a parole officer.

Parole should not be confused with probation, as parole is serving the remainder of a sentence outside of prison, where probation is given instead of a prison sentence and as such, tends to place more rigid obligations upon the individual serving the term.

CORPORAL PUNISHMENT is a form of physical punishment that involves the deliberate infliction of pain as retribution for an offence, or for the purpose of disciplining or reforming a wrongdoer. This kind of punishment is still employed in Malaysia, Singapore, Pakistan, Zambia and Zimbabwe. Courts may sentence offenders to be caned or whipped. As well as corporal punishment, some Islamic countries such as Saudi Arabia and Iran use other kinds of physical penalties such as amputation or mutilation.

COMMUNITY SERVICE requires the offender to do a certain amount of unpaid work usually for a social institution such as a hospital.

RESTRICTING FREEDOM in the form of house arrest as a new alternative type of punishment in the Russian Federation has now been adopted in connection with coming into force of new provisions in the Criminal and Criminal Correctional Codes.

 


Читайте також:

  1. А) Прочитайте и переведите следующие определения и примеры. Заполните пропуски словами из рамки.
  2. Дуже гарно проілюстровано те, як наша вірність в маленьких речах впливає на наш успіх записана в Книзі Іс. Нав. 13-17! Прочитайте, дуже цікавоJ
  3. ЗАВДАННЯ 1. Прочитайте текст, запишіть основну інформацію.
  4. ЗАВДАННЯ 1. Прочитайте текст. Визначте його тему й основну думку.
  5. ЗАВДАННЯ 1. Прочитайте тексти. Законспектуйте інформацію про найголовніші ознаки офіційно-ділового стилю.
  6. ЗАВДАННЯ 14. Прочитайте анотацію. Проаналізуйте, чи всі вимоги до цього жанру втілено в запропонованому тексті. Охарактеризуйте структуру анотації.
  7. ЗАВДАННЯ 3. Перекладіть поданий нижче текст. Отриманий варіант запишіть.
  8. ЗАВДАННЯ 3. Прочитайте подані нижче телефонні діалоги. Визначте тему кожного з них та композиційні частини.
  9. ЗАВДАННЯ 3. Прочитайте тексти. Визначіть, до якого стилю належить кожний з них. Поясніть свою думку.
  10. ЗАВДАННЯ 6. Перечитайте попередній текст. Підготуйте усне повідомлення на його матеріалі.
  11. ЗАВДАННЯ 8. Прочитайте текст, підготуйте усне повідомлення на його матеріалах про деякі особливості функціонування прикметників у науковому стилі мови.
  12. ЗАВДАННЯ 8. Прочитайте текст. Зверніть увагу на його будову. Скажіть, які риси ОДС властиві даному тексту?




Переглядів: 1969

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Прочитайте текст и расскажите о различных видах наказаний. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.031 сек.