Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Прочитайте текст и расскажите о различных видах наказаний.

 

 

In a primitive society punishment was left to the individuals wronged and was vindictive or retributive: in quantity and quality it would bear no special relation to the character or gravity of the offenсe. Gradually there arose the idea of proportionate punishment of which the characteristic type is “an eye for an eye”. In early times a superstitious belief in omens, ghosts, witchcraft was very common. Superstitions maintained a grip on the lives of many people. It was tempting and easy to blame almost any misfortune on somebody else, and sometimes senile old women were the target of being accused of all kinds of witchcraft. “Witches” were frequently executed.

Trial by ordeal is a judicial practice by which the guilt or innocence of the accused is determined by subjecting them to an unpleasant, usually dangerous experience. Indeed, the term ordeal itself has the meaning of “judgment, verdict”. In some cases the accused were considered innocent if they survived the test or if their injuries healed. In others, only death was considered proof of innocence. If the accused died they were often presumed to have gone punishment. In medieval Europe trial by ordeal was considered a procedure based on the premise that God would help the innocent by performing a miracle.

With the passage of time the attitude of society towards the excesses of the criminal law gradually changed. The courts and the people themselves came to rebel against all the savagery. As to the people, the last public execution in England took place in 1868, in front of Newgate Prison. The condemned man was Michael Barrett, an Irish rebel sentenced for his part in a bomb attack. The crowd sympathized with Barrett and was so hostile towards the hangman that the execution almost caused a riot. From that time onwards all executions were held inside prisons. It was not until 1969 that the death penalty for murder was finally abolished. Imprisonment has always been a favoured form of punishment. For hundreds of years the Tower of London was regarded as the premier prison in the land.

The progress of civilization has resulted in a vast change in both the theory and in the method of punishment. With the growth of law, the state took over the punitive function and provided itself with the machinery of justice for the maintenance of public order. From that time crimes were against the state, and such punishment as lynching became illegal. In the eighteenth century the humanitarian movement began to teach the dignity of the individual and to emphasize rationality and responsibility. The result was the reduction of punishment both in quantity and in severity, the improvement of the prison system, and the first attempts to study the psychology of crime and to distinguish classes of criminals with a view to their improvement. Later law breakers were considered as a product of social evolution and cannot be regarded as solely responsible for their disposition to offences. Crime was treated as a disease. Punishment, therefore, can be justified only if it either protects society or acts as a deterrent, or when it aims at the moral regeneration of the criminal.

 


Читайте також:

  1. II.5. Анотування і реферування текстів; анотаційний та реферативний переклад
  2. III. Аудіювання тексту з метою розуміння
  3. III.4 Форматування тексту.
  4. А) Прочитайте и переведите следующие определения и примеры. Заполните пропуски словами из рамки.
  5. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  6. Абсолютні синоніми (наприклад, власне мовні й запозичені) в одному тексті ділового стилю вживати не рекомендується.
  7. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  8. Аналіз процесів самоорганізації підприємства в контексті його стратегічного розвитку
  9. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  10. Анотування і реферування наукових текстів
  11. Антична епоха в українському контексті.
  12. АРХІВИ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ПРОЕКТІВ АРХІВНИХ РЕФОРМ




Переглядів: 1093

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Обсудите высказывания (1-9), сделанные обвиняемыми. Подберите для каждого высказывания вид совершенного преступления, представленного в рамке. | Прочитайте и переведите текст. Ответьте на вопросы.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.