Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Прочитайте и переведите текст. Ответьте на вопросы.

- What do you know about Civil Procedure in the United States?

- How do you understand the precedent system used by American lawyers?

- Is the similar kind of dispute resolution used in Russia?

Civil procedure in the United States has three distinctive features. First, it follows an adversarial model of dispute resolution. Parties initiate and propel litigation in this model, and the judge, historically and at least in theory, plays the relatively passive role of umpire. The burden is on the parties to present their grievances and defences. Unlike in so-called inquisitorial models of dispute resolution, the judge rarely makes independent inquiries. The burden is also on the parties to prosecute their grievances and defenses; litigation stops unless the parties pursue it. These characteristics of the system of dispute resolution place on lawyers a heavy responsibility for assuring justice and mastering civil procedure.

Second, civil procedure in the United States is dominated by positive law: codified rules enacted by legislatures or their delegates. In contrast, the substantive rules of decision taught in the other traditional first year courses are more often doctrinal: declared by courts as part of the common law.

One difference between positive and common law lies in the materials containing the legal rules. The common-law materials are almost entirely judicial opinions, and the appropriate inquiry is: what rule best fits the case? In contrast, positive law materials are enacted laws or procedural rules and legislative history. Emphasis in administering the latter is on their plain words and (sometimes) legislative intent, in recognition of the superior lawmaking authority of legislatures and their delegates.

It is not always easy for the first year student to subordinate the comparatively freewheeling policy-oriented analysis of common law taught in many substantive courses to the plain language of positive law, principles of statutory construction, and reading of legislative history. But mastery of the latter lays the groundwork not just for understanding much of civil procedure, but also for understanding upper level law courses. Significantly, practicing lawyers rank “knowledge of statutory law” as the most important knowledge for practice, just ahead of “knowledge of procedural rules”.

”Finally, the purpose of civil procedure is, as the Federal Rules of Civil Procedure state, “to secure the just, speedy, and inexpensive determination of every action and proceeding”. Presumably, decisions are more likely to be just when they reach the merits. But the adversarial character of civil dispute resolution in the United States, have made the goals of “speedy and inexpensive” determinations increasingly difficult to attain. As a result, there is constant pressure for more active judicial management of litigation and for judicial intervention to dispose of the litigation without trial, if possible. Thus, the 1993 amendment to Rule 1 requires the rules to be “administered” – as well as “construed” (the original term) – “to secure just, speedy, and inexpensive determination of every action and proceeding.” No one foresees the replacement of the adversarial model by the inquisitorial model of dispute resolution, yet the former is undergoing significant change in response to widespread criticisms of the cost and efficiency of civil litigation.

 


Читайте також:

  1. А) Прочитайте и переведите следующие определения и примеры. Заполните пропуски словами из рамки.
  2. Дуже гарно проілюстровано те, як наша вірність в маленьких речах впливає на наш успіх записана в Книзі Іс. Нав. 13-17! Прочитайте, дуже цікавоJ
  3. ЗАВДАННЯ 1. Прочитайте текст, запишіть основну інформацію.
  4. ЗАВДАННЯ 1. Прочитайте текст. Визначте його тему й основну думку.
  5. ЗАВДАННЯ 1. Прочитайте тексти. Законспектуйте інформацію про найголовніші ознаки офіційно-ділового стилю.
  6. ЗАВДАННЯ 14. Прочитайте анотацію. Проаналізуйте, чи всі вимоги до цього жанру втілено в запропонованому тексті. Охарактеризуйте структуру анотації.
  7. ЗАВДАННЯ 3. Перекладіть поданий нижче текст. Отриманий варіант запишіть.
  8. ЗАВДАННЯ 3. Прочитайте подані нижче телефонні діалоги. Визначте тему кожного з них та композиційні частини.
  9. ЗАВДАННЯ 3. Прочитайте тексти. Визначіть, до якого стилю належить кожний з них. Поясніть свою думку.
  10. ЗАВДАННЯ 6. Перечитайте попередній текст. Підготуйте усне повідомлення на його матеріалі.
  11. ЗАВДАННЯ 8. Прочитайте текст, підготуйте усне повідомлення на його матеріалах про деякі особливості функціонування прикметників у науковому стилі мови.
  12. ЗАВДАННЯ 8. Прочитайте текст. Зверніть увагу на його будову. Скажіть, які риси ОДС властиві даному тексту?




Переглядів: 1067

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Измените предложения, используя в них оборот «сложное подлежащее». | Прочитайте и переведите текст.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.