Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Questions to the text.

1. Who developed the experiment described in the text?

2. When was the experiment developed?

3. What did the experiment examine?

4. How many people are there in the experiment group?

5. How many people in the experiment group are the associates of the experiment?

6. How many people are real subjects of the experiment?

7. What does the experimenter tell the real subject about the aim of the experiment?

8. How many cards does the experimenter places in front of you?

9. What do the cards contain?

10. What does the experimenter ask you to do?

11. How many times is the task repeated?

12. Do the associates of the experiment always choose the right line?

13. How many subjects of this experiment go along with clearly erroneous majority?

14. What did some of the subjects of the experiment assume when the associates of the experiment gave the wrong answers?

15. Why did some of the subjects of the experiment gave the wrong answer even if they knew they were correct.

16. What did Asch conclude after the experiment?

 

II. DICSUSSION

 

Share your view with your group mates

Have you ever been in situations when you experience pressure from other people? Did you go along with what people think what you should do? Why? Please, describe this situation. Who were the people in this situation? What kind of decision did you have to make? Why did pressure from those people influence your decision?

 

INTERESTING QUOTATIONS

 

· Character is the result of a system of stereotyped principals.

D. Hume

· The man who follows a crowd will never be followed by a crowd.

R. Donnel

· It is easy in the world to live after the world's opinions; it is easy in solitude to live after your own; but the great man is he who in the midst of the crowd keeps with perfect sweetness the independence of solitude.

R. Emmerson

 


SUPPLEMENTARY READING.

 


Читайте також:

  1. Add question-tags and give full answers to the questions.
  2. Answer the following questions
  3. Answer the following questions.
  4. Answer the following questions.
  5. Answer the questions about yourself.
  6. Answer the questions on the text.
  7. Answer the questions to the dialogue.
  8. Answer the questions.
  9. Answer the questions.
  10. Answer the questions.
  11. Answer the questions.
  12. Answer the questions.




Переглядів: 663

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
EXERCISE 1 | ARE YOU HAPPY BEING YOU?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.