МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
MULTINATIONAL SOCIETIES
Study the topics “Multinational countries: the UK and the USA” (Unit 3 pp. 62-69 in Discussion Guide: British and American Studies: учебное пособие / Т.Н. Дубровская, Н.П. Звонак, О.А. Зинина и др.-Мн.: МГЛУ, 2003.-120 с. ; p.p. 13-17; pp. 112-115., – in America In Close-Up/Eckhard Fiedler, Reimer Jansen, Mil Norman-Risch – Longman Group UK Limited 1990; pp. 97-100., –in Britain In Close-Up /David McDowal – Longman Group UK Limited 1990). Key terms and essential vocabulary: apartheid assimilation discrimination citizenship ethnicity fascism genocide nation / nationality / nationalism patriotism prejudice “primary races”: Caucasoid, Mongoloid, Negroid race /racism segregation (traditional, voluntary, forced) xenophobia
The USA: alien (illegal, legal) asylum seeker old-stock American disadvantaged minority economic hardship ethnic make-up / diversity ethnic enclave immigration debate / reforms melting pot / salad bowl / vegetable soup Nativism political oppression WASP
to be assimilated into (a culture) to be of (British) origin / ancestry/ descent to be underrepresented (in government) to abolish slavery to accommodate refugees to arrive by millions to come on a (temporary/ visitor) visa to convert to (Protestantism) to deny somebody the right to encourage / forbid intermarriage to endure degrading conditions to exclude women / blacks to excel in / at (showbiz, sport, etc) to exploit someone / something to flee (religious persecution) to force assimilation / integration to gain / acquire legal status to keep illegal immigration to a minimum to lower the minimum wage to possess inalienable rights to prohibit employers from hiring illegals to promote harmonious race-mixing to remove cultural / language barriers to threaten (jobs, healthy competition) to tighten immigration restrictions to wrestle with the problem of identity
The African-American Civil Rights Movement literacy test ghetto peaceful / non-violent means of protest freedom from oppression by whites desegregation of public education Fair Housing Act (1968) affirmative action (preferential treatment) reverse discrimination to alter the hiring process to bridge the differences to close the income / inequality gap to extend equal privileges to ( Blacks) to outlaw racial discrimination to prohibit housing discrimination to reduce employment discrimination to reestablish voting rights to restore suffrage / fundamental right
The UK: Accession-8 countries (A8) British Nationality Act 1948 Commonwealth Immigrants Act 1962 Race Relations Act (1965, 1968, 1976) sense of alienation from (a community) to be eligible for ( welfare support ) to be the target of discrimination in class and status to apply for / claim / live in social (state) housing to claim child benefits to create a new multicultural identity to deter smn from enrolling ( in college, …) to end up in the poorest area to eliminate racial discrimination to face / encounter hostility from (the authorities) to feel harassed by smth / smn to fill a gap in the UK labour market to introduce / issue a Race Relations Act to keep a strong attachment to traditions to lack basic housing amenities to make a substantial contribution to smth to process an application for asylum to reduce primary immigration to rely on public welfare services to remain at the bottom of economic scale to rise to leading positions (in the UK economy) to suffer ill health
Questions for discussion:
|
||||||||
|