Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Навчальна практика під керівництвом викладача

ТЕМА №1: Ознайомлення з структурою та роботою акушерсько-гінекологічного об’єднання. Медична етика і деонтологія та особливості спілкування з вагітними.

Знати:

1. Принципи організації акушерської служби в Україні.

2. Жіноча консультація: її завдання, обов’язки медсестри, основні показники роботи.

3. Структура акушерського стаціонару.

4. Показники роботи пологового будинку.

5. Принципи роботи різних відділень акушерського стаціонару.

6. Акушерський стаціонар: структура, принципи організації допомоги, основні показники роботи.

7. Накази МОЗ України з питань охорони материнства та дитинства.

8. Поняття медичної етики та деонтології.

9. Деонтологічні норми.

Вміти:

1. Заповнення медичної документації.

2. Вимірювання артеріального тиску та підрахунок частоти пульсу.

3. Визначення групи крові та резус-фактору.

4. Збирання анамнезу.

5.Проведення психопідготовки вагітних до пологів.

Література:

-[1] ст.21-32.

-Наказ МОЗ України від 29.12.2003 №620 «Про організацію надання стаціонарної акушерсько-гінекологічної та неонатологічної допомоги в Україні».

 

ТЕМА №2: Принципи асептики та антисептики в акушерстві.

Знати:

1. Поняття асептики та антисептики.

2. Основні шляхи інфікування в акушерстві.

3. Заходи щодо профілактики інфекції у акушерському стаціонарі ( наказ МОЗ України № 234 від 16. 06. 07р.).

4. Засоби і середники для забезпечення санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму.

5. Утримання палат різних відділень.

6. Особиста гігієна медичних працівників пологового будинку.

Вміти:

1. Оформлення медичної документації.

2. Приготування дезінфікуючого розчину.

3. Підготовка рук до приймання пологів.

4. Обробка інструментів і підготовка до стерилізації.

5. Участь у прибиранні палат.

Література:

[1] ст.32-44

-Наказ від 10.05.2007 N 234 Про організацію профілактики внутрішньолікарняних інфекцій в акушерських стаціонарах.

Позааудиторна самостійна робота студента (ПСРС):

СНІД і профілактика..

Знати:

1. Визначення понять ВІЛ,СНІД.

7. Шляхи потрапляння в організм, групи ризику по захворюванні.

8. Діагностику сніду,

9. Лікування сніду,

10. Профілактика захворювання

11. Професійна профілактика.

Вміти:

4. Провести дезінфекцію інструментів ,предметів догляду;

5. Підготувати інструменти до стерилізації,

6. Проводити заходи щодо профілактики сніду в разі аварії( укол,поріз, потрапляння інфікованої крові на слизові,шкіру рук).

Питання для самоконтролю:

1.Дайте визначення ВІЛ і СНІД, в чому відмінність?

2.Перерахуйте всі шляхи передачі інфекції.

3.Що таке період вікна?

4.Клініка СНІДу,стадії захворювання.

5.В чому полягає антиретровірусна терапія?

6.Профілактика.захворювання.
7.Основні принципи професійної профілактики зараження ВІЛ.

Література:

[1] ст.46-48.

 

ТЕМА №3: Клінічна анатомія та фізіологія жіночих статевих органів. Будова і розмір жіночого тазу.

Знати:

1. Поняття зовнішніх і внутрішніх статевих органів

2. Звязковий апарат. Промежина.

3. Кровопостачання статевих органів.

4. Менструальний цикл – нейро-гуморальна регуляція.

5. Циклічні зміни ендометрію.

6. Тести функціональної діагностики.

7. Анатомічна будова тазу і його клінічне значення.

8. Порожнини і площини тазу.

9. Основні розміри.

10. Поняття провідної осі і кута нахилу тазу.

Вміти:

1. Оформлення документації.

2. Вимірювання артеріального тиску та підрахунок частоти пульсу.

3. Вимірювання зовнішніх розмірів тазу.

4. Визначення індексу Соловйова.

5. Обчислення істинної кон’югати.

6. Вимірювання додаткових розмірів тазу.

7. Вимірювання зросту, маси тіла вагітних.

Література:

[1] ст.51-61.

 

ТЕМА №4: Фізіологія вагітності.

Знати:

1. Запліднення.

2. Ранній ембріогенез.

3. Плацента, її розвиток і основні функції.

4. Навколоплідні води, пуповина.

5. Фізіологія плоду.

6. Плід як об’єкт пологів.

7. Зміни, що розвиваються в організмі жінки підчас вагітності.

8. Критичні періоди вагітності.

Вміти:

1. Оформлення медичної документації.

2. Вимірювання зросту, маси тіла вагітних.

3. Вимірювання артеріального тиску та підрахунок частоти пульсу.

4. Визначення ознак зрілості плоду.

Література:

[1] ст. 65-84.

ТЕМА №5: Діагностика вагітності в ранні терміни.

Знати:

1. Сумнівні та вірогідні ознаки вагітності.

2. Збирання анамнезу вагітної.

3. Об’єктивне обстеження:

- огляд вагітної;

- обстеження внутрішніх органів;

- вимірювання зовнішніх розмірів тазу;

- огляд в дзеркалах і вагінальне обстеження.

4. Достовірні ознаки вагітності.

5. Зовнішні прийоми акушерського обстеження ( прийоми Леопольда)

6. Визначення терміну вагітності.

7. Надання декретної та пологової відпустки.

8. Додаткові методи обстеження.

Вміти:

1. Оформлення медичної документації.

2. Збирання анамнезу.

3. Вимірювання зовнішніх розмірів тазу.

4. Визначення висоти стояння дна матки.

5. Вимірювання окружності живота.

6. Визначення положення, позиції, виду та передлежання плоду.

7. Вислуховування серцебиття плоду.

Література:

[1] ст.87-95.

ТЕМА №6: Діагностика вагітності в пізні терміни..

Знати:

1. Поняття “передвісники пологів”.

2. “Зрілість” шийки матки.

3. Поділ пологів на періоди.

4. Відходження навколоплідних вод.

5. Фази протікання періоду розкриття.

6. Темп розкриття шийки матки.

7. Ведення пологів у даному періоді:

- контроль загального стану роділлі;

- оцінка скоротливої здатності матки;

- інтенсивність перейм та інтервал між ним;

- аналіз стану плода за серцебиттям.

Вміти:

1.Оформлення медичної документації.

2.Визначення готовності вагітної до пологів.

3.Визначення положення, позиції, виду та передлежання плоду.

4.Вислуховування серцебиття плоду.

5.Вимірювання артеріального тиску та підрахунок частоти пульсу.

6.Визначення тривалості перейм та пауз між ними.

Література:

[1] ст.95-113.

ТЕМА №7: Готовність організму до пологів. Перебіг і ведення І-ІІ періоду пологів. Біомеханізм при передньому виді потиличного передлежання.

Знати:

1. Поділ пологів на періоди.

2. Характеристика періоду вигнання.

3. Поняття перейм.

4. Біомеханізм пологів:

- родовий канал;

- провідна вісь тазу;

- синклітичне та асинклітичне вставлення голівки;

5. Механізм пологів при передньому виді потиличного передлежання.

6. Ведення пологів у даному періоді ( 4 моменти “захисту промежини” ).

Вміти:

1. Оформлення медичної документації.

2. Зовнішнє акушерське обстеження.

3. Демонстрування біомеханізму пологів при передньому виді потиличного передлежання ( на фантомі ).

4. Вислуховування серцебиття плоду.

5. Визначення тривалості переймів та пауз між ними.

Література:

[1] ст.115-120, 125-134.

ТЕМА №8: Перебіг ІІІ-го періоду пологів. Фізіологія та ведення післяпологового періоду.

Знати:

1. Поняття послідового періоду.

2. Послідові перейми.

3. Механізми ввідшарування і народження плаценти.

4. Фактори зупинки маткової кровотечі.

5. Клінічне протікання послідового періоду.

6. Ведення даного періоду пологів.

7. Догляд за породіллею.

8. Ускладнення, які найчастіше виникають у післяпологовому періоді.

Вміти:

1. відтворення біомеханізму пологів при передньому та задньому потиличних передлежаннях (на фантомі);

2. визначення ознак відшарування посліду (на фантомі);

3. виділення посліду, що відшарувався (на фантомі);

4. участь в огляді плаценти та визначенні її цілості;

5. визначення крововтрати в пологах;

6. проведення туалету породіль;

7. догляд за грудними залозами;

8. проведення зціджування молока;

9. виконання призначень лікаря.

Література:

[1] ст.123-125, 137,149-160.

2. Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 03.11.2008624 «Клінічний протокол з акушерської допомоги «Нормальні пологи».

 

 

Позааудиторна самостійна робота студента (ПСРС):

Аналгезія та анестезія в пологах. Роль медичної сестри у знеболюванні пологів.

 

Питання для самоконтролю:

1. Загальну характеристику знеболювання пологів.

2. Історію знеболювання пологів.

3. Класифікацію методів знеболювання пологів

а. психопрофілактичну підготовку до пологів;

б. знеболювання за допомогою фармакологічних засобів;

4. Основні завдання акушерки при знеболюванні пологів.

5. Вимоги до медикаментів, які можуть використовуватися з метою знеболення пологів.

6. Показання до знеболювання пологів фармакологічними середниками.

7. Знеболювання І періоду пологів.

Література:

[1] ст.140-145.

Позааудиторна самостійна робота студента (ПСРС):

Класифікація пологів за тривалістю.

Питання для самоконтролю:

1. 1.Скільки тривалість нормальних пологів? Охарактеризуйте по періодах.

2. 2.Що таке стрімкі пологи? Які можливі ускладнення.В чому полягає лікування.

3. 3.Що таке швидкі пологи? Які можливі ускладнення.В чому полягає лікування.

4. 4.Що таке затяжні пологи? Які можливі ускладнення.В чому полягає лікування.

Література:

[1] ст.125.

ТЕМА №9: Багатоплідна вагітність. Діагностика, родорозрішення.

Знати:

1 Діагностику багатоплідної вагітності.

2 Перебіг,особливості ведення пологів.

3 Можливі ускладнення для матері і плода.

4 Значення своєчасної діагностики і госпіталізації.

 

Вміти:

1 Обстежувати вагітну.розпізнавати багатоплідну вагітність.

2 Скласти план ведення багатоплідної вагітності і пологів.

3 Запобігти можливим ускладненням.

 

Позааудиторна самостійна робота студента (ПСРС):

Монохоріальна багатоплідна вагітність.

Питання для самоконтролю:

1 Яку вагітність називають багатоплідною?

2 Походження двояйцевих близнят?

3 Походження однояйцевих близнят

Література:

[1] ст

Позааудиторна самостійна робота студента (ПСРС):

Перебіг і ведення пологів при багатоплідній вагітності.

Питання для самоконтролю:

1 Діагностика багатоплідної вагітності.

2 Додаткові методи дослідження

3 Ускладнення при багатоплідній вагітності.

4 Особливості ведення пологів.

Література:

[1] ст

ТЕМА №10: Невиношування вагітності. Переношена вагітність.

Знати:

1 Класифікація,причини,клінічну картину,діагностику.ускладнення ,методи лікування і профілактики мимовільного викидня.

2 Етіологію,клініку та діагностику передчасних пологів,особливості ведення і профілактику ускладнень.

3 Діагностику і профілактику ускладнень під час вагітності,пологів,методи стимулювання пологової діяльності

4 Ознаки перезрілості плода,*старіння* плаценти в разі переношування вагітності.

Вміти:

1 Проводити загальне акушерське обстеження

2 Оглядати послід.

3 Оцінювання зрілості і поношеності плода,ознаки переношеного плода.

4 Оцінювання стану недоношеного плода.

5 Ведення медичної документації.

Література:

[1] ст

 

ТЕМА №11: Ранні токсикози вагітних.

 

Знати:

1. Уявлення про токсикоз вагітних.

2. Сучасні теорії виникнення, класифікація.

3. Блювання вагітних: клінічна картина.

4. Діагностика, лікування.

5. Птіалізм: етіопатогенез, необхідна допомога.

Вміти:

1. Оформлення медичної документації.

2. Вимірювання маси тіла вагітних, зросту.

3. Збирання анамнезу.

4. Визначення групи крові та резус-фактору.

5. Вимірювання артеріального тиску та підрахунок частоти пульсу.

Література:

[1] ст

ТЕМА №12: Пізні гестози вагітних.

Знати:

1. Патогенез гестозів.

2. Клінічні форми гестозів.

3. Діагностика.

4. Тактика медсестри при виявленні прегестозу.

5. Виявлення груп “високого ризику” , тактика.

6. Лікування гестозів. Ведення пологів.

7. “Поєднані” гестози.

Вміти:

1. Заповнення документації.

2. Виявлення прегестозу.

3. Робота медсестри у відділі акушерської патології.

4. Вимірювання артеріального тиску.

5. Взяття сечі та дослідження її на наявність білку.

6. Діагностика набряків, явних та прихованих.

 

Позааудиторна самостійна робота студента (ПСРС):

Прегестоз: діагностика, лікування.

Питання для самоконтролю:

1. Визначення прегестозів вагітних.

2. Групи ризику жінок щодо виникнення гестозів.

3. Тактика при виявленні груп ризику жінок щодо виникнення гестозів

Література:

[1] ст

Позааудиторна самостійна робота студента (ПСРС):

Еклампсія вагітних. Невідкладна допомога.

Питання для самоконтролю:

1 Стадії перебігу еклампсії.

2 Невідкладна допомога при нападі еклампсії.

3 Ускладнення з боку матері.

4 Ускладнення з боку плода.

5 Методи родорозрішення.

Література:

[1] ст

ТЕМА №13: Кровотечі під час вагітності і пологів

Знати:

1. Основні причини кровотеч.

2. Мимовільний викидень: класифікація, клініка, невідкладна допомога.

3. Передлежання плацента: причини, клінічні прояви, ускладнення, невідкладна допомога.

4. Передчасне відшарування нормально розташованої плаценти.

5. Кровотеча в пологах.

6. Обсяг невідкладної допомоги при кровотечах.

7. Кровотечі у послідовому періоді.

Вміти:

1. Оформлення медичної документації.

2. Виявлення жінок групи ризику щодо виникнення кровотечі.

3. Вимірювання артеріального тиску та підрахунок частоти пульсу.

4. Визначення групи крові та резус-фактору.

5. Підготовка системи для внутрішньовенних ін’єкцій.

6. Катетеризація сечового міхура.

7. Визначення крововтрати в пологах

Література:

[1] ст

 

ТЕМА №14: Кровотечі в післяпологовому періоді.

 

Знати:

8. Причини кровотеч у ранньому післяпологовому періоді.

9. Клінічна картина.

10. Діагностика кровотеч.

11. Методи надання невідкладної допомоги.

12. Профілактика кровотеч у післяпологовому періоді.

Вміти:

6. Оформлення медичної документації.

7. Проведення туалету породіль.

8. Вимірювання артеріального тиску та підрахунок частоти пульсу.

9. Визначення групи крові та резус-фактору.

10. Підготовка системи для внутрівенних ін’єкцій.

Література:

[1] ст

ТЕМА №15: Класифікація, діагностика вузьких тазів. Пологи при вузьких тазах.

 

Знати:

1. Поняття анатомічно- і клінічно-вузького тазу.

2. Причини розвитку.

3. Класифікація вузьких тазів.

4. Поперечно-звужений таз: діагностика.

5. Діагностування плоского тазу і його форм.

6. Загальнорівномірнозвужений таз.

7. Основні та додаткові методи діагностики даної патології.

8.План ведення пологів при різних ступенях звуження тазу.

9. Ускладнення, що є загрозливі для плода.

10.Характеристика послідового і післяпологового періодів.

Вміти:

1 Заповнення медичної документації.

2Вимірювання зовнішніх розмірів тазу.

3Визначення індексу Соловйова.

4Обчислення істинної кон’югати.

5Вимірювання додаткових розмірів тазу.

6 Визначення ознак Цангмейстера, Вастена

Література:

[1] ст

Позааудиторна самостійна робота студента (ПСРС):

Перебіг вагітності при вузьких тазах та ускладнення при вагітності.

Питання для самоконтролю:


Читайте також:

  1. YII.4. Практика, ее виды и роль в познании.
  2. АРХІВОЗНАВСТВО ЯК НАУКОВА СИСТЕМА І НАВЧАЛЬНА ДИСЦИПЛІНА
  3. Виховання та навчальна практика у країнах Стародавнього Сходу
  4. Воєнні дії під керівництвом Б.Хмельницького в ході Національно-визвольної війни українського народу 1648-1653рр.Зборісвький та Білоцерківський договори.
  5. Воєнні дії під керівництвом Б.Хмельницького в ході Національно-визвольної війни українського народу 1648-1653рр.Зборісвький та Білоцерківський договори.
  6. ВОЗДЕЙСТВИЕ НА РИСКИ. ПРАКТИКА ПРИМЕНЕНИЯ
  7. Глава YII. ПОЗНАНИЕ И ПРАКТИКА
  8. Готовність викладача до педагогічної діяльності
  9. Звичайна практика визначення номінальної процентної ставки позичкового капіталу
  10. Ключові учасники корпоративних відносин: світовий досвід та вітчизняна практика.
  11. Конституційне право України як навчальна дисципліна
  12. Конституційне право України як навчальна дисципліна




Переглядів: 849

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція №10 | Назвіть причини вузького тазу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.