Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Конституційне право України як навчальна дисципліна

Як навчальна дисципліна конституційне право Украї­ни є певною сукупністю знань, які випливають із систе­ми науки цієї галузі, а також практики реалізації науко­вих досягнень.

Конституційне право України як нормативний курс, на­вчальна дисципліна вивчається у всіх юридичних закладах, а також майже у всіх інших вищих і середніх навчальних за­кладах. Ця навчальна дисципліна покликана допомогти сту­дентам здобути комплекс знань про зміст конституційного права, зокрема про поняття, предмет, методи, норми цієї га­лузі, правовідносини, джерела, систему конституційного

права.

Першчерговим завданням курсу є висвітлення питання про пріоритет людини, її прав і свобод, гарантій їх здійснен­ня державою та її органами, які відіграють службову роль стосовно людини і громадянина.

У курсі приділяється велика увага висвітленню загаль­них засад конституційного ладу, за допомогою якого з'ясову­ються питання, що стосуються характеристики Української держави в цілому; форм її територіального устрою, правлін­ня та демократичного режиму; народного волевиявлення; розподілу влади; верховенства права; законності; політичної, економічної, соціальної, культурної основ держави; статусу державної мови; функцій держави; її символів.

Висвітлюються у курсі також основні принципи держав­ного ладу: народного, державного, національного сувереніте­ту; соціальної справедливості, економічної та ідеологічної ба­гатоманітності.

Важлива частина курсу присвячена питанням правового статусу людини і громадянина в Україні, в якій висвітлюють­ся природні (особисті), громадянські, політичні, соціальні, економічні, культурні права і свободи особи, гарантії їх;

здійснення.

Аналізується також статус іноземців, осіб без громадян-!

ства, біженців та мігрантів в Україні. <

Приділяється увага висвітленню питання щодо форм на­родного волевиявлення: виборам, референдумам, іншим фор­мам волевиявлення.

-58-

Особлива увага приділяється питанням організації та здійсненню державної влади на підставі розподілу її на зако­нодавчу, виконавчу і судову, а також інституту Президента України.

Окремо у курсі висвітлюються питання організації і діяльності Верховної Ради України як парламенту та єдиного органу законодавчої влади, основні форми її діяльності (сесії, пленарні засідання, робота комітетів і комісій), парламент­ські процедури, стадії законодавчого процесу, система стри­мувань і противаг між парламентом, Президентом та вико­навчою владою України.

Аналізується також статус народного депутата, керів­ництва парламенту, Уповноваженого Верховної Ради Украї­ни з прав людини, Рахункової палати.

У процесі висвітлення питання про місце і роль Прези­дента України в системі органів держави аналізуються особ­ливості його статусу, функції, повноваження, акти.

Значна увага в курсі приділяється питанням організації і здійснення виконавчої влади в Україні: Кабінету Міністрів, міністерствам, державним комітетам, іншим центральним органам виконавчої влади зі спеціальним статусом, місцевим державним адміністраціям, функціям і повноваженням цих органів на підставі адміністративної реформи, яка проводить­ся в Україні.

В курсі аналізується судова система України, основні за­сади судочинства, статус судів і судців як на основі Консти­туції, так і на основі нового законодавства про судоустрій в Україні.

Проблемі визначення місця і ролі Конституційного Суду України також приділяється значна увага, у процесі аналізу якої розглядається порядок його формування, склад, функції цього органу, порядок звернення до нього та розгляду справ судом.

Важливим для засвоєння курсу є висвітлення основних засад територіального устрою України, принципів, адмініст­ративно-територіального устрою, особливостей спеціального статусу міст Києва і Севастополя, а також Автономної Рес­публіки Крим.

В конституційному праві значна увага приділяється міс­цевому самоврядуванню в Україні, зокрема статусу територі­альної громади як основи самоврядування, повноваженням,

-59-

радам, їх органам і статусу голови села, селища, міста; орга­нам самоорганізації населення.

Засвоєнню курсу конституційного права допоможуть під­ручники, видані останніми роками в Україні. До них слід від­нести: підручник для студентів юридичних спеціальностей вищих закладів освіти "Конституційне право України" (три видання — 1999, 2000, 2002 рр.), підготовлений авторським колективом у складі В. Ф. Погорілка, О. Ф. Фрицького, О. В. Городецького, М. І. Корнієнка, Є. Я. Кравця, В. Ф. Куз-нецової, О. С. Лотюк, В. Ф. Мелащенка, Н. А. Міловицької, М. І. Ставнійчук, Н. Г. Шукліної; підручник "Конституційне право України", підготовлений Ю. М. Тодикою та В. Я. Таці-єм у Національній юридичній академії ім. Ярослава Мудрого, а також підручник "Конституційне право України" (виданий у 2000 р.) В. В. Кравченком (м. Київ).

Всі ці та інші підручники сприяли опануванню курсу кон­ституційного права студентами, аспірантами, науковцями.

Проте, життя не стоїть на місці. За останні два роки по суті оновлено законодавство в галузі конституційного права 1992—1998 рр., парламентом прийнято 5 кодексів, значних змін зазнало виборче законодавство тощо. Все це поставило на порядок денний питання про підготовку підручників з курсу "Конституційне право України" на основі ретельного аналізу новітнього законодавства, уточнення багатьох склад­них проблем, які вимагають нових підходів до їх розв'язання на сучасному етапі розвитку науки конституційного права.

 

Глава II Конституція — Основний Закон держави


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. IV. Відмінність злочинів від інших правопорушень
  3. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  4. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  5. V. Класифікація і внесення поправок
  6. V. Постанови Пленуму Верховного Суду України
  7. VI. Накази Генерального прокурора України
  8. XII. Право на першочергове зарахування
  9. XVIII. Особливості прийому та навчання іноземців та осіб без громадянства у вищих навчальних закладах України
  10. YI.6. Мораль, нравственные ценности, право,
  11. А) Філософія православ'я
  12. А. Правобережну Україну.




Переглядів: 684

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Конституційне право України як наука | Історія становлення і розвитку Конституції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.