При проведенні порівняння проданих об'єктів-аналогів з оцінюваним спільним знаменником коригування даних є фізична одиниця (ціна за 1 м2, за 1 га тощо) або економічна одиниця порівняння (валовий рентний мультиплікатор чи загальний коефіцієнт капіталізації).
Валовий рентний мультиплікатор (ВРМ)– співвідношення ціни продажу до потенційного валового доходу (ПВД), або до фактичного валового доходу.
Коригування ціни продажу об’єктів-аналогів за наявними відмінностями між ними і об’єктом, що оцінюється, здійснюються за допомогою поправок (рис.7).
Для розрахунку і внесення поправок застосовуються різні методи, серед яких виділяють:
— метод парних продаж;
— експертні методи розрахунку і внесення поправок;
— статистичні методи розрахунок поправок.
Рис. 7. Класифікація поправок.
Під парним продажем розуміється продаж двох об'єктів, які в ідеалі є точною копією один одного за винятком одного параметра (наприклад — місця розташування), наявністю якого і пояснюється різниця в ціні цих об'єктів. Цей метод дозволяє розрахувати поправку на вищевказану характеристику і застосувати її для корегування ціни продажу, порівнюваного з об’єктом оцінки, об'єкта-аналога.
Основу експертних методів розрахунку і внесення поправок, за звичай процентних, складає суб'єктивна думка експерта-оцінювача про те, наскільки оцінюваний об'єкт гірший чи кращий порівнюваного аналога.
Цей метод використовується, коли неможливо розрахувати досить точно вартісні поправки, але наявна ринкова інформація про процентні відмінності.
Серед статистичних методів найчастіше використовується кореляційно-регресивний метод. Суть цього методу полягає в допустимій формалізації залежності між змінами цін об’єктів нерухомості і змінами будь-яких його характеристик (в першу чергу фізичних). Цей метод громіздкий і потребує для свого застосування наявності добре розвинутого ринку нерухомості, так як передбачає аналіз великої кількості репрезентативних вибірок із бази даних.