Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТМО підготовчої роботи до введення перших простих текстових задач на множення та ділення.

1. Ознайомлення учнів з розв’язуванням простих текстових задач на додавання та віднімання проходило вже після ознайомлення з діями додавання і віднімання. На відміну від цього перші текстові задачі на множення і ділення вперше зустрічаються саме тоді, коли дітей ознайомлюють із діями множення і ділення. Такий підхід до введення перших текстових задач на множення і ділення обумовлює специфіку ТМО навчання учнів розв'язувати текстові задачі на множення і ділення. Це спричиняється тим, що самі перші текстові задачі на множення та ділення використовуються для розкриття конкретного змісту дій множення і ділення. Отже, перші прості текстові задачі на множення і ділення з’являються тоді, коли діти вперше ознайомлюються з відповідними діями. Разом з тим, ТМО навчання учнів розв'язувати прості текстові задачі на множення і ділення передбачено підготовчу роботу до введення цих задач, ознайомлення з задачами нового виду і формування умінь учнів розв’язувати задачі кожного виду. Таким чином, робота над кожним видом задач включає три етапи: 1) підготовча робота до введення задачі певного виду; 2) ознайомлення учнів із задачами нового виду; 3) формування умінь учнів розв’язувати задачі даного виду.

ТМО навчання учнів розв’язувати прості текстові задачі на множення і ділення має багато спільних рис з відповідною роботою з навчання учнів розв’язувати прості текстові задачі на додавання і віднімання. Оскільки першими задачами на множення та ділення є задачі на розкриття конкретного змісту цих дій, то підготовча робота до ознайомлення дітей з цими видами задач має певні відмінності. Перша з них полягаєв тому, що на підготовчому етапі вказані задачі розв'язуються або на основі предметних дій, або на основі використання малюнків. Як відомо, мета підготовчого етапу полягає в тому, щоб актуалізувати опорні знання, вміння і навички та усунути зайві труднощі при ознайомленні учнів з новим матеріалом. ТМО вимагається, щоб підготовча робота спрямовувалася: на усвідомлення учнями конкретного змісту дій множення і ділення; на ознайомлення дітей з відповідною термінологією та символікою; на осмислення школярами відмінностей між діями додавання і множення, множення і ділення; на актуалізацію умінь учнів проводити аналіз задачі, записувати її розв’язання відповідно до вимог вчителя, обґрунтовувати вибір арифметичної дії; на формування в дітей умінь розв'язувати прості задачі вже розглянутих видів; на засвоєння школярами зв’язків, на основі яких вибираються дії тощо. Окрім цього вчителеві не слід забувати про те, що підготовча робота до ознайомлення дітей із кожним новим видом задач на множення і ділення має свою специфіку.

Таким чином, порядок ознайомлення учнів початкових класів з простими текстовими задачами на множення і ділення обумовлюється змістом програмового матеріалу. Відповідно до цього підготовча робота до введення простих задач на множення і ділення розпочинається ще при вивченні дій додавання і віднімання. Зважаючи на те, що мета підготовчої роботи до ознайомлення з простими задачами на множення і ділення полягає в тому, щоб актуалізувати опорні знання, вміння і навички молодших школярів, усунувши тим самим зайві труднощі дітям при навчанні їх розв’язуванню задач, ми провели аналіз системи вправ підручників з математики для початкових класів і методичних посібників для вчителів. Проведена робота дозволила нам констатувати, що з метою підготовки учнів до введення простих задач використовуються такі вправи: 1) розв'язування простих задач на додавання і віднімання; 2) ознайомлення дітей з діями множення і ділення, їх символікою та термінологією; 3) розв'язування вправ на заміну додавання множенням і множення додаванням; 4) розв’язування простих задач на знаходження суми однакових доданків; 5) практичне розв’язування усних вправ без запису дії такого виду: “Візьміть 10 трикутників і розкладіть їх по два. Скільки разів по два трикутники Ви розклали?” (розв'язування таких вправ сприяє усвідомленню конкретного змісту дії ділення та готує до введення задач на ділення на вміщення. Виконуючи ці вправи, потрібно весь час з’ясовувати та застосовувати в своїй мові словосполучення "по скільки".); 6) практичне розв'язування усних вправ без запису дій виду: “Візьміть десять трикутників і розкладіть їх порівну у два ряди. Скільки трикутників у кожному ряду?” (Такі вправи розв’язуються практично ще при вивченні додавання і віднімання, сприяють усвідомленню конкретного змісту дії ділення та готують дітей до ознайомлення із текстовими задачами на ділення на рівні частини); 7) вправи на засвоєння зв'язку між діями множення і ділення (наприклад: з кожного прикладу на множення складіть два приклади на ділення; з прикладу на множення складіть приклад на ділення з вказаним дільником; перевір результат дії ділення дією множення тощо). ТМО роботи вчителями з деякими із вказаних вправ ми вже розглядали у попередніх пунктах, а з деякими будемо знайомитися у подальшому. Саме тому пропонуємо виконати завдання № 6 для самостійної роботи студентів.


Читайте також:

  1. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  2. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  3. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  7. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  8. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  9. IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи
  10. IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи
  11. IІІ. Послідовність виконання курсової роботи
  12. S Визначення оптимального темпу роботи з урахуванням динаміки наростання втоми.




Переглядів: 1437

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТМО навчання учнів розв’язувати прості задачі на додавання та віднімання. | ТМО навчання учнів розв’язувати прості задачі на множення та ділення.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.