Комерційні ризики - це ризики, що виникають в процесі реалізації товарів і послуг, які вироблені або куплені підприємцем. Вони складають найбільш широку групу різних видів ризиків. До них відносяться:
ризик відмови в реєстрації товару в Україні;
ризик втраченої вигоди;
ризик зниження прибутковості;
ризик прямих фінансових втрат та інші.
Основними причинами виникнення комерційних ризиків є:
зниження обсягів реалізації в результаті падіння попиту або потреби на товар, що реалізовується фірмою, витіснення його конкуруючими товарами, введення обмежень на продаж;
підвищення закупівельної ціни товару в процесі здійснення проекту;
непередбачене зниження обсягів закупівель порівняно з наміченими, що зменшує масштаб всієї операції і збільшує витрати на одиницю обсягу товару, що реалізується (за рахунок умовних постійних витрат);
втрати товару;
втрати якості товару в процесі обігу, що призводить до зниження його ціни;
підвищення витрат звернення порівняно з наміченим в результаті виплати штрафів, непередбачених мит і відрахувань, що призводить до зниження прибутку та ін.
Ступінь можливості виникнення комерційних ризиків складає близько 20% і залежить від кожної конкретної операції. Комерційні ризики безпосередньо пов’язані з ходом проведення основних етапів операції, але рівень їх важливості достатньо високий і вони можуть спричинити виникнення багатьох інших видів ризиків. Замикаючи ланцюжок поступової появи фінансових збитків у разі, коли причиною стали комерційні ризики і оцінюючи втрати, ми можемо отримати суму, що у декілька разів перевищує суму контракту. Аналіз даного виду ризиків є складним завданням і проводиться в комплексі з оцінкою маркетингової ситуації й аналізом маркетингових ризиків.