МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ДЛЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ1. Скласти хронологічну таблицю життя і творчості І.Котляревського. 2. Прочитати поему «Енеїда». 3. Виписати до читацького щоденника цитати для характеристики образів Енея, Низа, Евріала, Дідони та образів богів. 4. Опрацювати одну-дві статті або уривок із монографії про «Енеїду» І.Котляревського. 5. Повторити визначення літературознавчих термінів «бурлеск» і «травестія». 6. Скласти хронологічну таблицю життя і творчості Г.Квітки-Основ’яненка. 7. Прочитати твори і критику про них. 8. Виписати до читацького щоденника цитати для характеристики Кузьми Трохимовича і Терешка (з оповідання «Салдацький патрет»); Уласа Забрьохи, Пістряка, Явдохи Зубихи ― героїв «Конотопської відьми». 9. Схарактеризувати фольклорну тематично-стильову течію, спираючись на творчість Левка Боровиковського і Миколи Костомарова. 10. Схарактеризувати романтичні поезії громадянської тематично-стильової течії Миколи Костомарова і Амвросія Метлинського. 11. Скласти 5-10 питань для перевірки знань тексту повісті «Конотопська відьма». 12. Повторити значення термінів «бурлеск», «реалізм», «травестія». 13. Вивчити напам’ять уривки із балад Левка Боровиковського «Маруся» або «Чарівниця» (на вибір). 14. Виконати (письмово) цілісний ідейно-художній аналіз поезій М.Костомарова «Спить Вкраїна» або М.Петренка «Небо» ( на вибір). 15. Історія видання та розповсюдження альманаху «Русалка Дністровая». Його ідейно-тематичний зміст. 16. Скласти хронологічну таблицю життя і творчості Т.Шевченка. 17. Прочитати зазначені у плані твори, зробити (письмово) цілісний аналіз одного з них (на вибір). 18. На основі поеми «Гайдамаки» пояснити ставлення Т.Шевченка до Коліївщини, спираючись на його слова: «Сумно, страшно, а згадаєш ― Серце усміхнеться». 19. Поясніть роль ліричних відступів у поемі «Гайдамаки». 20. Поема «Сон» («У всякого своя доля…»): джерела поеми; своєрідність композиції; сатиричний пафос поеми. 21. Поема «Кавказ»― пристрасний відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику: джерела твору; проблематика поеми; сатиричне викриття самодержавного ладу. 22. Ідейно-художній аналіз поезії «Розрита могила». 23. Законспектувати працю І.Франка «Темне царство» і вміти усно викласти її положення. 24. Знати умови життя і творчості Т.Шевченка на засланні. 25. З’ясувати, скільки віршів увійшло до циклу «В казематі»? 26. Зі статті Є.Сверстюка «Феномен Шевченка» виписати тематику поезій «В казематі». 27. Визначити (письмово) віршовий розмір поезій «Садок вишневий коло хати». 28. «Народні оповідання Марка Вовчка» (1857): історія створення, джерела, публікація, своєрідність художньої оповіді і характер оповідача. 29. Ідейно-художній аналіз оповідань «Сестра», «Козачка», «Горпина», «Чумак», «Максим Гримач». 30. Скласти хронологічну таблицю життя і творчості Марка Вовчка. 31. Уміти тезисно викласти зміст статті Д.Писарева «Українські народні оповідання Марка Вовчка» та М.Добролюбова «Риси для характеристики руського простолюду». Знати, яку оцінку творчості Марка Вовчка дав І.Франко. 32. Прочитати два оповідання (на вибір) зі збірки «Рассказы из народного русского быта». 33. «Інститутка»: жанр, композиція, проблематика твору, особливості змалювання образів. 34. Виписати із «Народних оповідань» 5-10 прислів’їв і приказок. Усно пояснити мету їх вживання у творі. 35. Проблема створення і видання роману «Чорна рада» П.Куліша.Джерела і проблематика твору. 36. Скласти хронологічну таблицю життя і творчості П.Куліша. 37. Виписати до читацького щоденника цитати для характеристики образів Якима Сомка, Івана Брюховецького, Кирила Тура, Івана Шрама та ін. 38. Повторити значення терміну «роман-хроніка» (див. літературознавчий словник). 39. Скласти 8-10 питань для перевірки знань тексту роману «Чорна рада». 40. З’ясуйте місце роману «Чорна рада» у спадщині письменника і літературномупроцесі. 41. Дати загальну характеристику творчості О.Стороженка. 42. Зробити конспект однієї з літературознавчих праць про О.Стороженка, уміти усно викласти головний її зміст. 43. «Українські оповідання» (1863) О.Стороженка: особливості композиції збірки, тематика, художня специфіка. 44. З’ясуйте, як О.Стороженко розкриває морально-етичні проблеми в оповіданні «Скарб». 45. Сатирична характеристика високого царського чиновника в оповіданні «Вуси». ТЕСТИ з курсу "Історія української літератури» (перші десятиліття XIX ст.) Виберіть із запропонованих одну чи декілька правильних відповідей: 1. Визначальними літературними напрямами, які формувалися наприкінці XVIII - на початку XIX ст., були: а) просвітительський реалізм; (і) сентименталізм; б) романтизм; г) реалізм. в) класицизм; 2. Назвати світоглядні засади українського сентименталізму: б) раціоналізм; в) кордоцентризм мислення; г) чуттєвість; д) усвідомлення соціальної природи особистості. 3. Назвати час, коли українська літературна критика оформилась в окрему галузь літературознавчої науки: а) 40 - 50-ті рр. XIX ст.; г) 20 - ЗО-ті рр. XIX ст.; б) 80 - 90-ті рр. XVIII ст.; д) кінець XIX ст. в) II половина XVII ст.; 4. Поема "Енеїда" І. Котляревського - це визначне явище доби: б) просвітительського реалізму; д) бароко в) сентименталізму; 5. Автором "Енеїди" - першотвору, який переробив І. Котляревський, був: а) Гомер; г) Блюмауер; б) Катулл; д) Скаррон. в) Вергілій; 6. Жанр пародії зародився у світовій літературі з появою: б) "Батрахоміомахіг" Пігрета; в) "Перелицьованого Вергілія" П. Скаррона; г) "Дон Кіхота" М. Сервантеса; д) Торпиниди" П. Білецького-Носенка. 7. Повне видання "Енеїди" І. Котляревського було здійснене у Харкові у: б) 1808р.; д) 1812р. в) 1842 р.; 8. Хто супроводжує Енея ("Енеїда" І. Котляревського) пеклом: б) Юнона; д) покійний батька Енея Анхіз? в) Харон; 9. Назвати ім'я богині Олімпу - матері Енея: а) Юнона; в) Венера; д) Дідона. б) Геба; г) Егіна; 10.Про героїв якого твору О. Білецький писав: "Цей людський світ - апофеоз тілесності, надзвичайної витривалості, здоров'я, що вихлюпується через край, повнокров'я. Це пройдисвіти, розбишаки, волоцюги - і в той же час лицарі, герої, титани... Спробуйте позмагатися з таким народом...": а) "Гайдамаки" Т. Шевченка; б) "Енеїда " І. Котляревського; в) "Чорна рада" П. Куліша; г) "Чайковський " Є.Гребінки; д) "Сватання на Гончарівці" Г.Квітки-Основ 'яненка. 11.Хто з відомих літературних героїв волею автора був наділений а) Олексій Попович-Чайковський ("Чайковський" Є. Гребінки); б) Б. Хмельницький (поема „Богдан" Є. Гребінки); в) "Сава Чалий" (М. Костомаров); г) Еней ("Енеїда" І. Котляревського); е) Евріал ("Енеїда" І. Котляревського)? 12. Яким віршовим розміром написані строфи поеми І.Котляревського "Енеїда": а) 4-стоповий амфібрахій; г) 4-стоповий анапест; б) 4-стоповий хорей; д) 4-стоповий ямб? в) 5-стоповий ямб; 13.Визначити версифікаційні особливості "Енеїди" І.Котляревського: б) 4-стоповий ямб; г) децима. 14.Яку із форм типізації застосовує І. Котляревський при творенні образів богів у поемі "Енеїда"? а) соціально-побутову; г) соціально-психологічну; б) сатиричну; е) психологічну, в) побутову; 15.Яку роль в "Енеїді" І.Котляревського виконують етнографічні описи? а) як засіб змалювання певних сторін народного життя; б) як засіб індивідуалізації персонажів; в) як засіб психологічної характеристики; г) як засіб пародіювання; д) як засіб творення комічного. 16. Визначити характер конфлікту у п'єсі І. Котляревського "Наталка Полтавка": а) соціальний; г) соціально-побутовий; б) психологічний; д) пригодницький. в) соціально-психологічний; 17. У творенні образу Петра ("Наталка Полтавка" І. Котляревського) а) бароко; г) реалізму; б) ренесансу; д) сентименталізму. в) класицизму; 18. За жанровими особливостями п'єса "Наталка Полтавка" а) комічною оперою; г) водевілем; б) ліричною драмою; д) драмою-мораліте. в) комедією; 19. Назвати стильові елементи драми І.Котляревського "Наталка а) сентименталізм; г) класицизм; б) реалізм; д) бароко. в) преромантизм; 20. Героїня якого твору характеризується такими словами: "Золото, не а) Маруся (однойменна повість Г. Квітки-Основ'яненка); б) Олена (однойменна новела М. Шашкевича); в) Наталка ("Наталка Полтавка» І. Котляревського); г) Уляна ("Сватання на Гончарівці" Г. Квітки-Основ'яненка); д) Оксана ("Сердешна Оксана" Г. Квітки-Основ'яненка)? 21. У якому відомому драматичному творі герой виконує пісні "Гомін, гомін по діброві" та "Ворскло річка невеличка": а) "Москаль-чарівник" (І. Котляревський); б) "Наталка Полтавка" (І. Котляревський); в) "Сава Чалий" (М. Костомаров); г) "Сватання на Гончарівці" (Г. Квітка-Основ'яненко); д) "Шельменко-денщик" (Г. Квітка-Основ'яненко)? 22.Назвати особливості композиції п'єси І. Котляревського "Наталка а) включення пісенних номерів; б) заплутана інтрига; в) напружений сюжет; д) введення відгуку на драматичний твір; е) авторські відступи. 23. Назвати жанр твору І. Котляревського "Пісня на новий 1805 год а) пісня; г) гімн; б) послання; д) дифірамб. в) ода; 24. Хто з літературознавців, критикуючи наслідувачів І.Котляревського, писав в "Історії українського письменства": "Ще драматурги, маючи перед очима поважну "Наталку-Полтавку", зуміли вдержатися в межах літературної пристойності, а вже що віршописці, то зовсім пустились були берега, скарикатуривши по саме нікуди сатиричну сторону «Енеїди»: а) В. Перетц; г) С. Єфремов; б) І. Франка; д) Л. Білецький. в) Д. Чижевський; 25. Водевіль як жанр характеризується: б) введенням у дію пісенних і танцювальних номерів; в) несподіваною розв 'язкою; г) ускладненим сюжетом; д) спрощеністю у демонстрації людських почуттів. 26. Назвати автора переспіву давньогрецької пародійної поеми а) К. Думитрашко; г) С. Александров; б) І. Котляревський; д) Я. Кухаренко, в) П. Білецький-Носенко; 27. Назвати твір, що за жанровими ознаками є водевілем: б) "Бой-жінка" (Г. Квітка-Основ'яненко); в) "Сватання на Гончарівці" (Г. Квітка-Основ'яненко); г) "Наталка Полтавка" (І. Котляревський). 28. Про кого з українських письменників початку XIX ст. П. Куліш писав, що той "увів нас у мужицьку хату"? а) Є. Гребінку; г) І. Котляревського; б) Г. Квітку-Основ'яненка; д) Л. Боровиковського. в) М. Костомаров 29.Назвати ім'я героїні повісті Г. Квітки-Основ'яненка, доля якої була а) Галочка; г) Оксана; б) ївга; д) Тетяна. в) Маруся; 30. У якому зі своїх творів Г. Квітка-Основ'яненко писав, що а) "Маруся"; г) "Сватання на Гончарівці"; б) "Салдацький патрет"; д) "Конотопська відьма1'? в) "Супліка до пана іздателя"; 31. Назвати характер портретування персонажів у творах Г. Квітки- а) художньо-етнографічний; г) етнографічно-психологічний; б) соціально-побутовий; д) психологічний. в) соціально-психологічний; 32. У якому творі Г. Квітки-Основ'яненка відчувається вплив а) "Мертвецький великдень"; б)"Сердешна Оксана"; в)"Конотопська відьма"; г)"Маруся"; д)"Козир-дівка"? 33. Назвати ім'я персонажа твору Г. Квітки-Основ'яненка "Сватання на Гончарівці", який виявляє кмітливість і допомагає одружитись закоханій парі: а) Шельменко; б) Макогоненко; в)Пістряк; г) Стецько; д) Скорик.. 34. Назвати жанрові ознаки драми Г. Квітки-Основ'яненка а) комедія інтриги; б) комедія звичаїв; в) комедія характерів; г) комедія ситуацій; д) соціальна комедія. 35. Назвати твори Г. Квітки-Основ'яненка, які за стильовою манерою а) "Салдацький патрет"; б) "Маруся"; в) "Мертвецький великдень"; г) "Щира любов "; д) "Конотопська відьма". 36. У якому творі Г. Квітки-Основ'яненка герой має проблеми з а) "Дворянские вибори"; б) "Приезжий из столици, или Суматоха в уездном городе"; в) "Шельменко-денщик"; г) "Конотопська відьма"; д) "Сватання на Гончарівці"? 37. Який твір Г. Квітки-Основ'яненка досліджує "фізіологію" а) "Жизнь и похождения Столбикова"; б) "Пан Халявский"; в) "Дворянские виборы"; г) "Приезжий из столицы, или Суматоха в уездном городе"; д) "Мемуары Евстратия Мякушкина". 38. Бурлескно-реалістичним творам Г. Квітки-Основ'яненка властиві: б) фантастика; д) ускладненість сюжету. в) психологізм; 39. У якому з названих творів Г. Квітка-Основ'яненко використав засіб сюжетно-розгорнутих трансформацій: а) "Маруся"; г) "Божі діти"; б) "Щира любов"; д) "Салдацький патрет"? в) "Конотопська відьма"; 40. Назвати прізвище письменника, роман якого "Сентиментальна подорож до Франції та Італії" дав назву літературному напряму: а) Ф. Шіллер; г) Л. Стерн; б) Д. Дідро; д) Ж.-Ж. Руссо. в) М. Карамзін; 41.Назвати різновид байки, яка не має сюжетно-оповідної частини і а) байка-казка; г) байка-побрехенька; б) байка-приказка; д) власне байка. в) байка-новела; 42. Назвати байку П. Гулака-Артемовського, у якій автором а) "Пан та Собака"; б) "Солопій та Хівря, або Горох при дорозі"; в) "Дурень і Розумний"; г) "Дві пташки в клітці"; д) "Тюхтій та Чванько". 43. У кого з байкарів П. Гулак-Артемовський запозичив фабульну канву байки-казки "Пан та Собака": а) І. Красіцький; г) Езоп; б) І. Крилов; д) Лафонтен? в) Г. Сковорода; 44.Хто з українських письменників брав участь у викупі Т. Шевченка а) Г. Квітка-Основ'яненко; в) Л. Боровиковський; 45. З ким (чим) порівнє у відомій байці Є. Гребінка людину, котра а) Лисиця ("Ведмежий суд"); б) Будяк ("Будяк і Коноплиночка"); в) Хміль ("Рожа да Хміль"); г) Сокири ("Гай да Сокири"); д) Ворона ("Ворона і Ягня")? ТЕСТИ Читайте також:
|
||||||||
|