МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування
З метою виконання Закону України «Про пенсійне забезпечення» у 1991 році було створено Пенсійний фонд України, як самостійний фінансовий інститут. Кошти фонду не включаються до державного бюджету України і не можуть бути використані на інші цілі, крім виплати пенсій і соціальних виплат. Фінансування витрат на утримання органів Пенсійного фонду України та його апарату визначається кошторисом, який затверджується Кабінетом Міністрів України. Тимчасово вільні кошти при відсутності заборгованості з виплат пенсій можуть бути використані Пенсійним фондом України виключно на придбання державних цінних паперів. Пенсійний фонд України є центральним органом державної виконавчої влади і підвідомчим Кабінету Міністрів України. Він здійснює управління фінансами пенсійного забезпечення і забезпечує, насамперед, збір та акумуляцію зборів на обов'язкове державне пенсійне страхування та фінансування витрат на виплату пенсій. Доходи бюджету Пенсійного фонду України формуються за рахунок: — зборів на обов'язкове державне пенсійне страхування; — коштів державного та місцевих бюджетів (10% від суми фіксованого податку, 40% від єдиного податку, 17% від коштів, одержаних від продажу спеціальних торгових патентів); — коштів, що надходять за регресивними вимогами; — добровільних внесків підприємств, установ і організацій та громадян; — сум фінансових санкцій, стягнених за порушення порядку сплати зборів на обов'язкове державне пенсійне страхування; — інших надходжень. Головним джерелом доходів Пенсійного фонду є збори на обов'язкове державне пенсійне страхування. Структурно-логічна схема визначення суми збору наведена на рис 1 Зазначимо окремі аспекти порядку обчислення сум збору. Платниками збору, які виокремлено у 5 груп, є: 1) суб'єкти підприємницької діяльності (СПД), їхні об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи й організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи, які використовують працю найманих працівників; 2) філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платників збору, що не мають статусу юридичної особи і розташовані на території іншої, ніж платник збору, територіальної громади; 3) фізичні особи (СПД), які не використовують працю найманих працівників, а також адвокати, їхні помічники, приватні нотаріуси, інші особи, які здійснюють діяльність, пов'язану з одержанням доходу; 4) фізичні особи, які працюють на умовах трудового договору, виконують роботи згідно з цивільно-правовими договорами, у тому числі члени творчих спілок, творчі працівники, які не є членами творчих спілок тощо; 5) юридичні та фізичні особи, які здійснюють операції з купівлі-продажу валют, торгівлю ювелірними виробами із золота (крім обручок), платини й дорогоцінного каміння, а також при відчуженні легкових автомобілів (крім автомобілів для інвалідів та які переходять у власність спадкоємця). При визначенні суми збору, де об'єктом оподаткування є фактичні витрати на оплату праці, платники включають до їх складу витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у тому числі і в натуральній формі.
Обчислюють збір платники першої та другої груп щомісячно за встановленими ставками і сплачують одночасно з одержанням коштів в установах банків на оплату праці. У разі виплати заробітної плати з коштів, одержаних з виручки від реалізації продукції (надання послуг), а також натуроплатою — наступного дня після кожної зазначеної виплати. Збір для платників третьої групи нараховується на чистий доход. Він визначається як різниця між валовим доходом (виручкою у грошовій та натуральній формі), без врахування ПДВ і акцизного збору та документально підтвердженими витратами, що пов'язані з одержанням доходу. При визначенні чистого доходу фізичної особи-підприємця не враховуються заробітна плата та винагороди, одержані на умовах виконання трудового договору та згідно з цивільно-правовими договорами. Платники цієї групи обчислюють і сплачують збір щоквартально із суми фактично одержаного доходу за звітний період (квартал) не пізніше як 20 квітня, 20 липня, 20 жовтня і 1 лютого року, наступного за звітним. За 4 квартал календарного року провадиться авансова сплата збору до 15 грудня із суми очікуваного доходу за цей період. При придбанні патенту збір нараховується і сплачується авансове з тієї суми доходу, з якої встановлюється розмір прибуткового податку з громадян (плата за патент). Сплачують збір на обов'язкове державне пенсійне страхування усі категорії платників четвертої групи, у тому числі працюючі пенсіонери. Він нараховується і утримується з усіх видів виплат, що належать до сукупного оподатковуваного доходу. Перераховують збір підприємства і організації, які здійснюють виплату заробітної плати, винагород одночасно з одержанням коштів в установах банків на оплату праці. Платники п'ятої групи обчислюють і сплачують збір у такому порядку: 1. З операцій купівлі-продажу валют. Уповноважені банки та їхні клієнти разом із заявкою на купівлю іноземної валюти подають платіжні доручення щодо перерахування збору. З фізичних осіб збір перераховують уповноважені банки на рахунок органів Пенсійного фонду, в яких банки зареєстровані як платники збору, обсягом 1% від суми продажу готівкової іноземної валюти, обчисленої за курсом продажубезурахування суми збору. Збір сплачується протягом наступного операційного дня якщо сума збору дорівнює або перевищує 50 грн. Протягом операційного дня банку. За умови, коли сума збору є меншою ніж 50 грн., — не пізніше того операційного дня, коли сума збору досягне 50 гри. 2. З операцій з продажу ювелірних виробів із золота ( крім обручок),платини і дорогоцінного каміння. Сплачується збір протягом наступного робото дня, якщо сума збору дорівнює або перевищує 50 грн. протягом робочого дня. За умови, коли сума збору є меншою ніж 50 грн., — не пізніше того робочого дня, коли сума збору досягне 50 грн. Документом, що підтвердить продаж цінностей, є касовий чек. За ним сума збору включається до загального податку ,що сплачується під час купівлі товару. 3. З операцій з відчуження легкових автомобілів Платниками збору є юридичні і фізичні особи, які набувають права власності на легкові автомобілі у разі купівлі, обміну, безоплатної передачі успадкування (крім успадкування за законом ) та на інших підставах. ^ Сплачується збір через установи банків на рахунки місцевих органів Пенсійного фонду за місцем реєстрації автомобіля. З метою поповнення доходів Пенсійного фонду України згідно з Законом України «Про внесення змін до Закону України “Про обов'язкове державне пенсійне страхування “ з вересня 1999 року до 1 січня 2001 року справляються збори на обов'язкове державне пенсійне страхування з: — Операцій купівлі – продажу нерухомого майна ; — Вироблених в Україні або імпортованих в Україну тютюнових виробів. — Вартості послуг стільникового рухомого зв'язку. Перший вид збору сплачують підприємства, установи і організації незалежно від форм власності та фізичні особи ,які придбають нерухоме майно (жилий будинок або його у тину, квартиру, садовий будинок, дачу, гараж, інші постійно розташовані будівлі та об'єкти першої групи основних фондів.) Ставка збору встановлена У розмірі 1 відсотка від вартості нерухомого майна, зазначеного в договорі купівлі-продажу. Не сплачують збір: державні підприємства, установи і організації, які придбавають нерухоме майно за рахунок бюджетних коштів; установи та організації іноземних держав що користуються імунітетами та привілеями; громадяни, які купляють житло та перебувають у черзі на одержання житла або придбавають житло вперше. Не справляють вказаний збір сільськогосподарські товаровиробники, які сплачують фіксований сільськогосподарський податок, та власники житла, які отримали майно в результаті його приватизації. Збір ДРУГОГО виду сплачують СПД, які здійснюють виробництво тютюнових виробів в Україні або імпортують їх в країну (У тому числі нерезиденти). Об'єктами оподаткування є: для тютюнових виробів, вироблених в Україні — їхня вартість , яка визначається за цінами, встановленими з урахуванням сум акцизного збору, без ПДВ; — для імпортних тютюнових виробів — митна вартість з урахуванням сум акцизного збору. Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування звироблених в Україні тютюнових виробів включається до ціни виробів. Сплачується збір не пізніше наступного робочого дня, якщо протягом робочого дня його сума дорівнює або перевищує 50 грн. Якщо сума збору менша ніж 50 грн. — не пізніше того робочого дня, коли його сума досягне 50 грн. При фактичній передачі (обміні) тютюнових виробів — не пізніше наступного дня після її здійснення. Третій вид збору справляють підприємства, установи і організації, фізичні особи, які користуються послугами стільникового рухомого зв'язку, а також оператори, які надають їх безплатно. Не сплачується цей вид збору, якщо послугами стільникового зв'язку користуються річкові, морські, повітряні, космічні транспортні засоби, засоби наземного технологічного тран-спорту (засоби зв'язку стаціонарно вбудовані). Не є об'єктом оподаткування: транслювання програм радіо телевізійними станціями; передавання або прийом інформації за допомогою радіозв'язку мережами відомчого чи технологічного зв'язку (без автоматичної комутації з мережею в'язку загального користування); користування радіотелефонами підключеними до номерів квартирних телефонів; суми, які сплачуються одним оператором у компенсацію вартості послуг з роумінгу іншому оператору. Ставка збору становить 6% від вартості будь-яких послуг стільникового зв'язку. Порядок і терміни сплати аналогічні як і для збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з вироблених в Україні тютюнових виробів.
громадських та інших установ і організацій без статусу юридичних осіб, які мають найманих працівників і протягом календарного місяця не здійснили витрати на оплату праці., сплачують збір за ставкою 32% від суми визначеної як добуток мінімального обсягу заробітної плати і кількості працівників, на яких здійснюється нарахування заробітної плати. Підприємства Щомісяця сплачують Пенсійному фонду суми збору, визначені у зазначеному порядку. Остаточна сума збору визначається одночасно з поданням квартальної звітності відповідним органам і сплачується до 8 числа місяця, що настає за звітним. Суми своєчасно не сплаченого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування вважаються простроченою заборгованістю (недоїмкою) і стягуються з нарахуванням пені Вона нараховується на суму заборгованості за кожний день прострочення платежу з розрахунку 120% річних від облікової ставки НБУ , що діяла на період наявності недоїмки. Пеня зараховується до бюджету Пенсійного фонду. Контроль за правильним нарахуванням, своєчасним і повним надходженням збору здійснюють органи Пенсійного фонду України. Згідно з Указом Президента України від 13 квітня 1998 року «Про Основні напрями реформування пенсійного забезпечення в Україні» джерелами виплати трудових пенсій пе-роедбачено страхові збори (внески); державних пенсій військовослужбовцям, державним службовцям, ветеранам війни, жителям гірських населених пунктів, соціальних пенсій — кошти державної бюджету України; соціальних пенсій — кошти місцевих бюджетів; пенсії громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи – кошти Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення; виплати за період до настання пенсійного віку відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» здійснюються коштом Фонду сприяння зайнятості населення; добровільні та обов'язкові збори (внески) юридичних і фізичних осіб до недержавних пенсійних Фонду (У випадках, передбачених законодавством) та доходи цих фондів використовуються для виплати пенсій в межах накопичувальної системи загальнообов'язкового державного та додаткового недержавного пенсійного страхування. Для реалізації цих та низки інших завдань Указом Президента України від 4 травня 1998 року передбачено і поетапне впровадження персоніфікованого обліку зборів /'внесків') на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування з використанням для цього можливостей банківської системи та інформаційного фонду державного реєстру фізичних осіб "~ платників податків та інших обов'язкових платежів. Збір на обов'язкове соціальне страхування до Фонду соціального страхування України
З метою забезпечення надходження та акумуляції збору на обов'язкове соціальне страхування та інших коштів, призначених для фінансування видатків на соціальні потреби, здійснення організаційно-управлінських заходів щодо забезпечення соціальних витрат та контролю за цільовим використанням коштів створено Фонд соціального страхування України. Він єдиний орган, який у межах наданих йому повноважень здійснює керівництво та управління обов'язковим державним соціальним страхуванням. Виконавчі Дирекції фонду вирішують покладені нанихзавдання разом з профспілковими органами. Кошти фонду соціального страхування України не належать до складу державного бюджету України. Вони формуються за рахунок: — збору на обов'язкове соціальне страхування; — сум, одержаних платниками збору від працівників за видані путівки, які придбані Фондом; — сум витрат на виплату допомоги з тимчасової непрацездатності, спричиненої трудовими каліцтвами, які завдані, і професійними захворюваннями, які виникли внаслідок порушень власником підприємства або уповноваженим органом чинних правил з охорони праці та техніки безпеки чи одержаних травм з вини організацій або окремих осіб; — сум пені, штрафів, не прийнятих до заліку витрат із соціального страхування та інших фінансових санкцій щодо організацій та службових осіб; — добровільних внесків підприємств, установ, організацій і фізичних осіб; — інших надходжень (2% від коштів, одержаних від продажу спеціальних торгових патентів). Платниками збору є: : 1) суб'єкти підприємницької діяльності, їхні об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи (суб'єкти підприємницької діяльності), які використовують найману працю; 2) відділення, філії та інші відокремлені підрозділи (без статусу юридичної особи), які розташовані на території іншої, ніж платник зборів, територіальної громади; ' ', 3) фізичні особи (СПД), які не використовують працю найманих працівників, а також адвокати, приватні нотаріуси, члени творчих спілок, творчі працівники, які не є членами творчих спілок тощо (на добровільних засадах). Об'єктами оподаткування збору на обов'язкове соціальне страхування є: фактичні витрати на оплату праці працівників. До складу витрат долучаються виплати основної і додаткової заробітної плати, премії, заохочення, у тому числі в натуральній формі.
Ставка збору на соціальне страхування визначена в розмірі 4% від фактичних витрат на оплату праці для платників першої і другої груп, а також для підприємств, установ і організацій, де працюють інваліди, але щодо працівників, які не є інвалідами. Для платників третьої групи — в розмірі 1% від суми оподатковуваного доходу (прибутку). Для підприємств всеукраїнських громадських організацій інвалідів, де кількість інвалідів становить не менше 50% від загальної чисельності, збір на обов'язкове соціальне страхування визначається за ставкою 1% від об'єкта оподаткування для всіх працівників цих підприємств. При одержанні від підприємств доходів у натуральному вираженні (продукцією їхнього власного виробництва) розмір доходу працівника обчислюється за середньою відпускною ціною продукції стороннім споживачам у місяці нарахування доходів. Якщо в поточному місяці продукція не реалізувалась, то її вартість обчислюється за середньою відпускною ціною місяця попередньої реалізації, але не нижчою від собівартості. За ціною придбання обчислюється збір щодо натуральної продукції інших виробників. Кошти на рахунки Фонду перераховують платники одночасно з одержанням коштів на оплату праці в установах банків. Підприємства, які виплачують заробітну плату два і більше рази на місяць, перерахування коштів здійснюють у дні одержання заробітної плати. При одержанні коштів на заробітну плату за підсумками місяця підприємства подають до установи банку платіжне доручення про перерахування коштів за уточненим розрахунком за весь минулий місяць з урахуванням раніше сплачених сум збору. У разі нестачі у платників збору коштів на оплату праці і сплату збору в повному обсязі видача коштів на оплату праці та сплата збору на обов'язкове соціальне страхування здійснюється у пропорційних розмірах. Підприємства, які здійснюють виплату заробітної плати на поточні рахунки фізичних осіб в установах банків, сплачують платежі до Фонду в день перерахування коштів на особові рахунки. При видачі підприємствами коштів на оплату праці з виручки від реалізації продукції (надання послуг), а також натуроплатою збір перераховується не пізніше наступного дня з дня видачі. Фізичні особи, які використовують працю найманих працівників, сплачують платежі до Фонду щомісяця не пізніше 5 числа місяця, наступного за місяцем виплати заробітної плати. Не внесені платником суми платежів у встановлений строк вважаються недоїмкою і стягуються в безспірному порядку з нарахуванням пені. Вона нараховується з суми недоїмки за кожний прострочений день у розмірі, встановленому законодавством. У разі, якщо заробітна плата не виплачувалась за відсутністю коштів на рахунку підприємства, пеня за несвоєчасне перерахування платежів до Фонду не стягується. При стягненні недоїмки за платежами до Фондустрокидавності не застосовуються.
Кошти Фонду соціального страхування України зберігаються та обліковуються на окремих поточних рахунках в установах банків. Вони використовуються виключно за призначенням і вилученню не підлягають. Контроль за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою перерахування та надходження збору, інших платежів до Фонду, а також за цільовим і правильним витрачанням його коштів здійснюють страхувальники, профспілкові органи й органи Фонду соціального страхування України.
|
||||||||
|