Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Державні цільові фонди

Мито

Мито — вид непрямого податку, що справляється з товарів, які переміщаються через митний кордон України.

Мито — як і інші податки, виконує фіскальну і регулюючу функції та має певне політичне значення. ;

В Україні застосовуються такі види мита:

— специфічне, що нараховується у грошовому вимірі на одиницю товарів (предметів);

— адвалорне —- нараховується у відсотках до митної вар­тості товарів (предметів);

— комбіноване – що поєднує названі види митного обкладання;

— ввізне, вивізне, сезонне, антидемпінгове, компенсаційне, спеціальне;

Серед основних особливостей мита необхідно відмітити :

— ставки диференційовані ( повні, пільгові, преференційні);

— сплачується до або під час перетину кордону ( за винятку розстрочки чи відстрочки);

— контроль за правильністю обчислення і своєчасністю сплати здійснюють митні органи ;

Цей податок долучається до ціни товарів і не залежить від фінансово – господарської діяльності платника.

Платниками мита є юридичні та фізичні особи , які здійснюють переміщення товарів через митний кордон України, які підлягають митному оподаткуванню.

Об’єктом оподаткування є митна вартість товарів які переміщаються через митний кордон.

Нарахування мита проводиться на основі митної вартості товарів, тобто ціни , яка фактично сплачена або підлягає сплаті на час перетину митного кордону України.

Для ввізного мита іноземну валюту перераховують у гривні за валютним ( обмінним ) курсом Н Б У , що діє на день подання митної декларації.

Митне оформлення передбачає подання заяви установленого зразка, точних відомостей про мету переміщення товарів через митний кордон та інших відомостей для митного контролю.

Щодо сплати мита передба­чено низку пільг.

Від сплати мита зокрема звільнено :

— транс­портні засоби, які здійснюють регулярні міжнародні переве­зення;

— переміщення валюти України, іноземної валюти та цінних паперів;

— товари, які підлягають оберненню у власність держави;

— товари, які походять з митної території України;

— предмети, які ввозяться для офіційного й особистого користу­вання або вивозяться за кордон (при встановленні законо­давчими актами їхнього безмитного ввезення (вивезення);

— деякі інші товари.

 

 

Серед інших особливостей тарифних пільг треба зазначити:

а) зниження рівня митного обкладання товарів:

— відремонтованих та раніше ввезених на митну територію України або вивезених за її межі;

— пошкоджених до пропуску їх через митний кордон України, але придатних до використання як вироби або ма­теріали;

— в інших випадках, визначених Кабінетом Міністрів України.

б) безмитне ввезення (вивезення) або пільгове обкладання митом товарів, які:

— ввозяться у спеціальні митні зони на території України для кінцевого споживання у цих зонах;

— вивозяться зі спеціальних митних зон для споживання за межами митної території України та походять із цих зон;

— вивозяться зі спеціальних митних зон на митну тери­торію України та походять з цих зон.

в) умовно-безмитне ввезення та вивезення товарів, що:

— тимчасово ввозяться на митну територію України та призначені для зворотного вивезення за її межі у встановлені строки, незмінному стані (відремонтованому вигляді);

— тимчасово вивозяться за межі митної території України та призначені до зворотного ввезення на цю територію у встановлені строки (до одного року від дня пропуску через митний кордон України) у незмінному стані.

За цих умов товари пропускаються через митний кордон України без сплати мита.

 

Зауважимо, що товари, придбані громадянами у безмитних магазинах, у разі їх ввезення на митну територію України підлягають оподаткуванню у порядку, передбаченому для оподаткування товарів, що ввозяться (пересилаються) грома­дянами на митну територію України.

Не оподатковується митом майно резидента, яке ввозиться як внесок іноземного інвестора до статутного фонду (крім товарів для реалізації або власного споживання). Митний

пропуск здійснюється на підставі виданого підприємством простого векселя на суму мита з відстрочкою на ЗО днів від дати оформлення вантажно-митної декларації.

При цьому вексель погашається, а митоне сплачується, якщо:

— протягом ЗО днів майно зараховуєтьсяна баланс під­приємства;

— податковим органом зроблена відмітка про це на векселі.

За умови, якщо протягом 3 років майно відчужується — мито сплачується за курсом НБУ на день відчуження.

При ввезенні в Україну товарів (предметів) вартістю понад 200 євро або одиночних неподільних товарів (предметів) вар­тістю понад 300 євро або при пересиланні їх у міжнародних поштових відправленнях громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які прямують рей­сами залізничного або авіаційного транспорту, товари (пред­мети) підлягають обов'язковому декларуванню та обклада­ються:

— митом за пільговими ставками Єдиного митного тарифу України, ПДВ і акцизним збором — у разі ввезення їх грома­дянами-підприємцями;

— митом за повними ставками вантажно-митної декларації та сплатою мита за пільговими ставками Єдиного митного тарифу України, акцизним збором та ПДВ громадянами, які не мають свідоцтва про державну реєстрацію як суб'єкти під­приємницької діяльності.

При ввезенні предметів (товарів) іншими (крім залізниці або літака) транспортними засобами громадяни-підприємці обов'язково декларують предмети, які підлягають оподатку­ванню у повному обсязі із заповненням вантажної митної декларації (ВМД) та сплачують мито за пільговими ставками Єдиного митного тарифу України, акцизний збір та ПДВ. Громадяни, які не є підприємцями, обов'язково декларують предмети, оподатковують їх у повному обсязі та сплачують мито за повними ставками Єдиного митного тарифу України, акцизний збір та ПДВ.

Треба зауважити, що для фізичних осіб використовуються лише повні ставки згідно з Єдиним митним тарифом України. Мито нараховується митним органом за ставками відповід­но до Закону України «Про єдиний митний тариф» і спла­чується ним до державного бюджету, а за поштовими від­правленнями мито сплачується до бюджету підприємствами зв'язку.

Надміру стягнена сума мита повертається платникові на його вимогу протягом одного року з дня митного оформлення

 

Мито, не сплачене у встановлені терміни , стягується за розпорядженням митних органів України у безспірному порядку.

Своєчасно не сплачене мито стягується за весь час заборгованості до бюджету з нарахуванням пені за ставкою 0,2% від суми недоїмки за кожний день прострочення, включаючи день сплати.

Мито може бути повністю або частково повернене власнику товарів при їх вивезенні за межі митної території України та пред'явленні свідоцтва про використання цих товарів при їх ввезенні для складання, монтажу, переробки за умови вивезення таких товарів протягом одного року.

До митних доходів від зовнішньоекономічної діяльності належать: збори, які справляються на пунктах пропуску через державний кордон України за виконанням робіт пов’язаних з наданням послуг під час здійснення екологічного та ветеринарного контролю; плата за інспектування під карантинних матеріалів ; збір за проїзд автомобільними дорогами України транспортними засобами іноземних власників; митні збори за оформлення товарів, предметів, транспортних засобів, спадщини, у тому числі за їхнє перебування під митним контролем.

Ставки митних зборів визначені у доларах США відповідно до сум митної вартості. Так, при митній вартості товару до 100 доларів митні збори не справляються ; за товари вартість від 100 до 1000 доларів справляється 5 доларів митного збору, понад 1000 доларів - 0,2% від суми митної вартості, але не більше 1000 доларів США.

Митні збори зараховуються до державного бюджету з наступним їх використанням для розвитку митних органів.

З метою підготовки актів і пропозицій митно – тарифної політики України при Кабінеті Міністрів створена митно-тарифна рада. Робочі функції покладено на державну митну службу України. Низовою ланкою є митні органи.


Читайте також:

  1. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  2. Бюджет – загальне поняття, що об’єднує різноманітні фінансові документи, які включають заплановані доходи і державні видатки на відповідний період.
  3. В плануванні й організації наукових досліджень в економіці використовуються програмно-цільові методи.
  4. В плануванні й організації наукових досліджень в економіці використовуються програмно-цільові методи.
  5. Валютні резерви і стабілізаційні валютні фонди.
  6. Виробничі фонди підприємства і витрати виробництва.
  7. Виробничі фонди підприємства та їх кругообіг.
  8. Відмова у державній реєстрації прав на землю та їх обмежень.
  9. Відмова у державній реєстрації прав на землю та їх обмежень.
  10. Відрахування в соціальні фонди.
  11. Господарські об'єднання або державні чи комунальні господарські об'єднання.
  12. Грошові доходи, грошові фонди, фінансові ресурси підприємств




Переглядів: 776

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ліцензії на підприємницьку та професійну діяльність | Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.