МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
СЕМІНАР № 6 Свідомість, її природа, сутність та структураЦілі та завдання заняття:визначити співвідношення понять «матерія», «свідомість», «буття», «дух»; виявити їх методологічний потенціал для вирішення фундаментальних проблем філософії; проаналізувати розвиток форм відображення, його особливості на різних рівнях розвитку матерії; визначити філософські та природничо-наукові властивості свідомості, її структуру та основні фактори розвитку; обгрунтувати значущість самосвідомості, цілепокладання в розвитку мотивованої активності суб'єкта діяльності. Основні поняття та категорії теми:буття, відображення, відчуття, вульгарний матеріалізм, гілозоїзм, гомоморфізм, душа, дух, ізоморфізм, мова, мозок, органи чуття, подразливість, праця, психічне, рефлекси, самосвідомість, свідомість, світ, сприймання, уявлення, цілепокладання. ПЛАН 1.Виникнення і природа свідомості. 2. Свідомість - вища форма відображення дійсності. Сутність та функції свідомості. 3. Визначальна роль соціальності в еволюції свідомості. 4. Творчий характер свідомості. Самосвідомість. Проблемно-пошукові питання: 1.У чому полягає: помилковість поглядів гілозоїстів, вульгарних матеріалістів на природу та сутність свідомості? Обгрунтуйте свою відповідь. 2. Що означає положення про те, що свідомість не тільки відображає світ, а й створює його? 3. Як можна обгрунтувати суспільно-історичнусутність свідомості? 4. Якими якісними ознаками відрізняється психіка людини від психіки тварин? 5. Які структурні ідеальні елементи входять до психіки людини? 6. Яку роль в житті людини відіграє несвідоме? 7. У чому проявляється «вторинність» свідомості, її залежність від матерії? 8. Чи можливо зрозуміти природу людської свідомості, якщо вивчати тільки мозок? 9. Як ви розумієте співвідношення відображення і свідомості? 10. Що з переліченого входить у філософське розуміння свідомості (відчуття, мова, мислення, біотоки мозку, свобода, уявлення, темперамент, емоції, пам'ять, поняття, інстинкти, світогляд, бажання, нервові імпульси, рефлекси)? 11.В чому полягає специфіка творчої діяльності? Кого можна вважати суб'єктом творчості? Теми доповідей та рефератів 1.Еволюція філософських уявлень про свідомість, її походження та сутність. 2. Проблема «діалогу» людини і комп'ютерних систем. 3. Інформаційна взаємодія як генетична передумова свідомості. 4. Свідомість як необхідна умова відновлення культури. 5. Предметність та рефлексивність свідомості.
|
||||||||
|