МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
СЕМІНАР № 7 Діалектика: принципи, закони, категоріїЦілі та завдання заняття:обгрунтувати світоглядне та методологічне значення основних законів діалектики, що дозволяють розкривати джерело, механізм та спрямованість змін всіх предметів та явищ матеріального та духовного світу; виявити взаємозв'язок та взаємопереходи законів та категорій діалектики; обгрунтувати непродуктивність софістики, еклектики та метафізики, їх неспроможність виявляти дійсну сутність та взаємообумовленість усіх елементів світу; виробляти навички застосування Діалектичного методу в науково-теоретичній діяльності та повсякденному житті. Основні поняття та категорії теми:випадковість, діалектика, дійсність, еклектика, загальне, закон, заперечення, зміст, категорія, кількість, метафізика, міра, можливість, наслідок, необхідність, одиничне, особливе, причина, протилежність, протиріччя, софістика, спадкоємність, стрибок, сутність, форма, явище, якість. ПЛАН 1.Різноманітність способів філософствування (діалектика, метафізика, софістика, еклектика, догматизм, релятивізм тощо). 2. Діалектика та метафізика як основні альтернативні способи філософського осмислення буття. 3. Загальні закони діалектики та їх роль в осмисленні процесу розвитку. 4. Універсальні зв'язки буття та категорії діалектики. Проблемно-пошукові питання 1.Ваша думка про межі діалектичного методу. Чи існують вони? Обгрунтуйте відповідь. 2. Чи пов'язана з діалектикою здатність людини до постійного духовного самооновлення та самозбереження перед загрозою хаосу, безчинству, невизначеності? Якщо пов'язана, то яким чином? 3. Розкрийте філософське поняття закону. Наведіть приклади різних видів законів. 4. Назвіть основні принципи діалектики. Наведіть приклади їх прояву у різних сферах буття. 5. Назвіть закони діалектики, що відповідають на такі питання: а) що є джерело розвитку? б) який механізм новоутворень? в) в якому напрямку іде розвиток? 6. Виберіть вірні висновки: а) все у світі необхідне, випадковість існує тільки в ідеї; б) все у світі випадкове, необхідність існує тільки у нашій свідомості; в) одні явища у світі випадкові, інші - необхідні; г) випадковість є формою виявлення необхідності; д) кожне явище є випадковим і необхідним, але у різному сенсі. 7. У чому полягає принципова відмінність діалектичного заперечення від метафізичного? 8. Як Ви розумієте твердження Гегеля про те, що «діалектика є осягнення протиріч у їх єдності»? 9. Суб'єктивна діалектика є відображенням об'єктивної, Чи можна в такому разі вважати, що зміст першої повністю збігається зі змістом другої? Обгрунтуйте свою відповідь. 10. Що є провідним у діалектичній взаємодії форми та змісту? 11.Як ви розумієте засади про те, що «сутність являється, а явище суттєве»? Наведіть приклади. 12. Чи може одне і те саме явище бути одночасно і причиною, і наслідком? Чи можуть причина і наслідок мінятись місцями? Наведіть приклади. 13. Розкрийте сутність альтернативних концепцій діалектики.
|
||||||||
|