Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Підсумкові завдання до модуля II

1.Як порівнюються поняття «буття», «субстанція», «внутрішній світ людини»? Чим відрізняється буття світу і буття людини?

2. Що таке онтологія?

3. Які з визначень матерії є філософськими:

а) матерія - це все те, що має масу та енергію;

б) матерія - це все те, що складається з атомів;

в) матерія - це речовина, поле, вакуум;

г) матерія - це категорія для позначення об'єктивної реальності;

д) матерія - це інобуття абсолютної ідеї;

е) матерія - це субстанція, першооснова всього, що існує?

4. Чому не можна ототожнювати поняття «матеріальне» та «матерія»? До чого призводить подібне ототожнення?

5. Яким філософським напрямкам відповідають дані судження:

а) рух - спосіб існування матерії;

б) рух - це чиста енергія;

в) рух - зміна наших відчуттів;

г) рух - це переміщення тіла в просторі і часі;

д) рух - це зміни взагалі;

е) рух - це розвиток ідеї як самостійної сутності.

6. У чому полягає єдність перервності та неперервності простору і часу? Наведіть приклади.

7. Назвіть філософські та фізичні властивості простору і часу. Покажіть їх спільні риси та відмінності. Чому простір має зворотний характер, а час - незворотний?

8. У чому проявляється «вторинність» свідомості, її залежність від матерії?

9. Чи можливо зрозуміти природу людської свідомості, якщо вивчати тільки мозок?

10. Як ви розумієте співвідношення відображення і свідомості?

11.Що з переліченого входить у філософське розуміння свідомості (відчуття, мова, мислення, біотоки мозку, свобода, уявлення, темперамент, емоції, пам'ять, поняття, інстинкти, світогляд, бажання, нервові імпульси, рефлекси)?

12. У чому полягає помилковість поглядів гілозоїстів, вульгарних матеріалістів на природу та сутність свідомості? Обгрунтуйте свою відповідь.

13. Що означає положення про те, що свідомість не тільки відображає світ, а й створює його?

14. Як можна обгрунтувати суспільно-історичну сутність свідомості?

15. Якими якісними ознаками відрізняється психіка людини від психіки тварин?

16. Які структурні ідеальні елементи входять до психіки людини?

17. Яку роль в житті людини відіграє несвідоме?

18. Ваша думка про межі діалектичного методу. Чи існують вони? Обгрунтуйте відповідь.

19. Чи пов'язана з діалектикою здатність людини до постійного духовного самооновлення та самозбереження перед загрозою хаосу, безладдя, невизначеності? Якщо пов'язана, то яким чином?

20. Розкрийте філософське поняття закону. Наведіть приклади різних видів законів.

21. Назвіть основні принципи діалектики. Наведіть приклади їх прояву у різних сферах буття.

22. Назвіть закони діалектики, що відповідають на такі запитання:

а) що є джерело розвитку?

б) який механізм новоутворень?

в) в якому напрямку іде розвиток?

23. Виберіть вірні судження:

а) все у світі необхідне, випадковість існує тільки в ідеї;

б) все у світі випадкове, необхідність існує тільки у нашій свідомості;

в) одні явища у світі випадкові, інші - необхідні;

г) випадковість є формою виявлення необхідності;

д) кожне явище є випадковим і необхідним, але у різних проявах.

24. У чому полягає принципова відмінність діалектичного заперечення від метафізичного?

25. Як ви розумієте твердження Гегеля про те, що «діалектика є осягнення протиріч у їх єдності»?

26. Суб'єктивна діалектика є відображенням об'єктивної Чи можна в такому разі вважати, що зміст першої повністю збігається зі змістом другої? Обгрунтуйте свою відповідь.

27. Що є провідним у діалектичній взаємодії форми та змісту?

28. Як ви розумієте твердження про те, що «сутність являється, а явище суттєве»? Наведіть приклади.

29. Чи може одне й те саме явище бути одночасно і причиною, і наслідком? Чи можуть причина і наслідок мінятись місцями? Наведіть приклади.

30. Розкрийте сутність альтернативних концепцій діалектики.





Переглядів: 605

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ВИСНОВКИ ДО МОДУЛЯ II | Модуль III ГНОСЕОЛОГІЯ, ЛОГІКА, МЕТОДОЛОГІЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.