МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
СЕМІНАР № 8. Сутність та структура пізнавального процесуЦілі та завдання заняття:визначити основні положення та принципи філософської теорії пізнання; виявити діалектичний взаємозв'язок чуттєвого пізнання з логічним, раціональним та можливості перевірки отриманих знань у процесі практики; осмислити методологічний потенціал понять «абсолютна істина», «відносна істина» для вирішення фундаментальних проблем гносеології; обгрунтувати значущість інтуїції, її своєрідність, виявити її етапи та умови виникнення. Основні поняття та категорії теми:абсолютна істина, агностицизм, відносна істина, відчуття, гносеологія, дедукція, дезінформація, догматизм, емпіризм, омана, індукція, інтуїція, істина, конвенціоналізм, конкретність істини, об'єктивність істини, помилка, практика, раціоналізм, релятивізм, сенсуалізм, скептицизм, споглядальний характер пізнання, сприймання, уявлення, чуттєве пізнання. ПЛАН 1.Проблема пізнання у філософії. Агностицизм. 2. Єдність чуттєвого та раціонального у пізнанні. 3. Практика - основа і мета пізнання, критерій істини. Види практики. 4. Об'єктивний характер істини. Діалектика абсолютної та відносної істини. 5. Інтуїція: умови виникнення та основні етапи. Проблемно-пошукові питання: 1.Що ми пізнаємо: одиничне чи загальне? Чи однакові шляхи їх пізнання? Якщо ми пізнаємо загальне, то як це загальне знання можна застосувати до одиничних предметів, адже вони неповторні? 2. Що вивчає гносеологія і як формулюється її основне питання? 3. Як у сучасній гносеології визначається суб'єкт і об'єкт пізнання? 4. Для чого в пізнавальній діяльності необхідне поняття істини? 5. Яка різниця між «істиною віри» та «істиною знання»? Чим відрізняється віра від впевненості та від переконання? 6. У чому полягає діалектика абсолютного та відносного в об'єктивній істині? 7. Чим обумовлена вимога конкретності істини і в чому полягає її суть? 8. Чому омана є постійним супутником істини в процесі пізнання? 9. Завдяки яким своїм суттєвим характеристикам саме практика є основним критерієм істини? 10. У чому полягає діалектичний взаємозв'язок логіки та інтуїції, пояснення та розуміння в процесі пізнання? Теми доповідей та рефератів 1.Пізнання як вид духовної діяльності і феномен культури. 2. Основні принципи сучасної наукової гносеології. 3. Діалектика суб'єкта і об'єкта як проблема сучасної філософії. 4. Істина і омана в сучасній науці. 5. Взаємозв'язок логіки та інтуїції у пізнанні. Умови інтуїції. 6. Проблема розуміння в сучасній філософії.
|
||||||||
|