Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



СЕМІНАР № 8. Сутність та структура пізнавального процесу

Цілі та завдання заняття:визначити основні положення та принципи філософської теорії пізнання; виявити діалектичний взаємозв'язок чуттєвого пізнання з логічним, раціональним та можливості перевірки отриманих знань у процесі практики; осмислити методологічний потенціал понять «абсолютна істи­на», «відносна істина» для вирішення фундаментальних про­блем гносеології; обгрунтувати значущість інтуїції, її своєрідність, виявити її етапи та умови виникнення.

Основні поняття та категорії теми:абсолютна істина, агно­стицизм, відносна істина, відчуття, гносеологія, дедукція, дез­інформація, догматизм, емпіризм, омана, індукція, інтуїція, істи­на, конвенціоналізм, конкретність істини, об'єктивність істини, помилка, практика, раціоналізм, релятивізм, сенсуалізм, скепти­цизм, споглядальний характер пізнання, сприймання, уявлення, чуттєве пізнання.

ПЛАН

1.Проблема пізнання у філософії. Агностицизм.

2. Єдність чуттєвого та раціонального у пізнанні.

3. Практика - основа і мета пізнання, критерій істини. Види практики.

4. Об'єктивний характер істини. Діалектика абсолютної та відносної істини.

5. Інтуїція: умови виникнення та основні етапи.

Проблемно-пошукові питання:

1.Що ми пізнаємо: одиничне чи загальне? Чи однакові шляхи їх пізнання? Якщо ми пізнаємо загальне, то як це загальне знання можна застосувати до одиничних предметів, адже вони неповторні?

2. Що вивчає гносеологія і як формулюється її основне питання?

3. Як у сучасній гносеології визначається суб'єкт і об'єкт пізнання?

4. Для чого в пізнавальній діяльності необхідне поняття істини?

5. Яка різниця між «істиною віри» та «істиною знання»? Чим відрізняється віра від впевненості та від переконання?

6. У чому полягає діалектика абсолютного та відносного в об'єктивній істині?

7. Чим обумовлена вимога конкретності істини і в чому полягає її суть?

8. Чому омана є постійним супутником істини в процесі пізнання?

9. Завдяки яким своїм суттєвим характеристикам саме практика є основним критерієм істини?

10. У чому полягає діалектичний взаємозв'язок логіки та інтуїції, пояснення та розуміння в процесі пізнання?

Теми доповідей та рефератів

1.Пізнання як вид духовної діяльності і феномен культури.

2. Основні принципи сучасної наукової гносеології.

3. Діалектика суб'єкта і об'єкта як проблема сучасної філософії.

4. Істина і омана в сучасній науці.

5. Взаємозв'язок логіки та інтуїції у пізнанні. Умови інтуїції.

6. Проблема розуміння в сучасній філософії.




Переглядів: 506

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Діалектика абсолютної і відносної істини | Предмет та значення логіки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.