МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
СЕМІНАР № 10 Проблеми істинності знання. Методи та форми пізнавальної діяльностіЦілі та завдання заняття: засвоїти основні положення теорії пізнання, виявити можливості використання загальнонаукових методів на емпіричному чи теоретичному рівнях, дослідити переваги та обмеженості застосування певних методів у конкретній проблемній ситуації; охарактеризувати основні форми наукового пізнання, показати їх евристичні можливості; виробляти навички використання адекватного методологічного інструментарію для вирішення наукових завдань. Основні поняття та категорії теми: абстрагування, аксіоматизація, аналіз, аналогія, вимірювання, гіпотеза, дедукція, експеримент, ідеалізація, ідея, індукція, історичний метод, концепція, логічний метод, методологія, моделювання, парадигма, порівняння, проблема, синтез, спостереження, сходження від абстрактного до конкретного, теорія, факт, формалізація. ПЛАН 1.Еволюція філософських уявлень про пізнання та закономірності його розвитку. 2. Основні принципи пізнавальної діяльності. 3. Поняття методу та методології наукового дослідження. 4. Класифікація методів наукового пізнання. 5. Форми пізнання. Проблемно-пошукові питання: 1.Які основні рівні наукового пізнання і чим вони відрізняються між собою? 2. Які загальнонаукові методи застосовуються як на емпіричному, так і на теоретичному рівнях наукового пізнання? 3. Що таке методологія наукового пізнання? Визначте її предмет та функції. 4. Який рівень, окрім емпіричного та теоретичного, виділяється сучасною методологією наукового пізнання? 5. Розкрийте зміст понять: «парадигма», «дослідницька програма», «картина світу», «стиль мислення», «архетип наукового мислення». У чому полягає їх евристичний потенціал? 6. Чи відрізняється теоретичний рівень наукового пізнання від метатеоретичного? 7. У чому полягає єдність, відмінність та взаємозв'язок філософії і методології науки? 8. Дайте класифікацію методів пізнання. Проаналізуйте їх переваги та обмеженості в застосуванні на конкретних прикладах. 9. Розкрийте діалектику збагачення знання. Продемонструйте евристичний потенціал форм наукового пізнання на конкретних прикладах. Теми доповідей та рефератів 1.Пізнання, діяльність, спілкування. 2. Метод сходження від абстрактного до конкретного та його евристична роль у побудові наукової теорії. 3. Концепція і теорія як форми наукового пізнання. 4. Гіпотеза як форма розвитку знань. Побудова гіпотези та етапи її розвитку. 5. Філософія і сучасна методологія науки: тенденції взаємозв'язку та взаємовпливу.
|
||||||||
|