Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ВИСНОВКИ ДО МОДУЛЯ III

* Пізнання - це складний, діалектично суперечливий процес постійного відтворення у свідомості, у системі ідеальних образів сутності речей, процесів, явищ, включаючи людину і життя суспільства, а також вивчення шляхів і мету самого процесу утворення понять.

* Пізнання виникає у свідомості людини не тільки завдяки виливу на неї явищ природи і суспільства, а й головним чином завдяки активній свідомій дії людини на природу, під час її практичної діяльності. Основу всього процесу пізнання становлять суспільно-виробнича, соціально-політична, науково-експериментальна, сімейно-побутова та інша практична діяльність людей.

* Практика виконує у процесі пізнання винятково важливу роль: практика - основа наукового пізнання, вихідний пункт пізнавального процесу, рушійна сила розвитку пізнання, критерій його істинності і кінцева мета.

* Відображення світу у свідомості людини на основі практики відбувається у двох формах: у чуттєвій формі і у раціональній, розумовій формі. Основними формами чуттєвого пізнання виступають: відчуття, сприймання, явлення. Процес абстрактного, логічного мислення здійснюється також у трьох основних формах: у поняттях, судженнях і умовиводах.

* Інтуїція - це здатність осягнення істини шляхом прямого її вбачання без доказового обгрунтування. Інтуїції притаманні раптовість і неусвідомленість.

* Об'єктивність істини означає, що зміст істинного знан­ня не залежить ні від людини, ні від людства. Конк­ретність істини виявляється у тому, що істинне знання має своїм змістом певний, конкретний об'єкт, фрагмент об'єктивної реальності.

* Термін «логіка» використовується як для позначення сукупності правил, яким підкоряється процес мислення, що відображує дійсність, так і для позначення науки про правила міркування і тих форм, в яких воно здійснюється. Формальна логіка - наука про закони та форми пра­вильного мислення.

* Поняття - форма абстрактного мислення, в котрій відоб­ражуються суттєві ознаки одноелементного класу або класу однорідних предметів. Відносини між поняттями зображують за допомогою колових схем (коло Ейлера), де кожне коло позначає об'єм поняття. Типи суміщення понять: рівнозначні (тотожні), перехрещувадьні, підпоряд­кування (субординації). Типи несумісності понять: співпідпорядкування (координація), протилежності (контрарності), протиріччя (контрадикторності).

* Судження - це форма мислення, у якій щось стверджуєть­ся або заперечується про існування предметів, зв'язки між предметами та їх властивості або відносини між предмета­ми. Кожному судженню притаманні якісна і кількісна ха­рактеристики. Тому в логіці застосовується об'єднана кла­сифікація суджень за кількістю та якістю, на основі якої виділяються наступні чотири типи суджень. А -загальпостверджувальне судження, І - частково-стверджувальне судження, Е - загальнозаперечувальне судження, О - частково-заперечувальне судження.

* Основні закони логічного мислення: закон тотожності, акон непротиріччя, закон виключеного третього, закон достатніх засад.

* Висновок - це форма мислення, в якій з одного або кількох суджень на основі певних правил виведення можна отримати нове судження, що з необхідністю або певним ступенем імовірності випливає з них. Висновки поділяються на дедуктивні, індуктивні та висновки за аналогією.




Переглядів: 605

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
СЕМІНАР № 10 Проблеми істинності знання. Методи та форми пізнавальної діяльності | Підсумкові завдання до модуля III

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.