МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
СЕМІНАР № 13 Науково –історична характеристика релігій світуЦілі та завдання заняття:визначення предмета релігієзнавства, виявлення його функціонального призначення, з'ясування особливостей функціонування релігії в суспільстві, розкриття сутності основних віровчень, аналіз етапів еволюції окремих релігійних течій в контексті загальнолюдського духовного досвіду, а також орієнтація студента на формування толерантної світоглядної позиції в межах сприймання будь-якої релігії як багатогранного елемента духовної культури. Основні поняття та категорії теми:автокефалія, адвентизм, анімізм, баптизм, Веди, вільнодумство, віра, Десятислів'я, дзен-буддизм, індуїзм, індульгенція, іслам, іудаїзм, Заповіт, католицизм, Коран, ламаїзм, магія, медресе, месія, монотеїзм, мормони, муфтій, неотомізм, Песах, політеїзм, православ'я, протестантизм, п'ятидесятники, релігійна ідеологія, релігійний культ, релігійна свідомість, релігійні організації, релігійні почуття, сатанізм, Свідки Єгови, синкретизм, свобода віросповідання, свобода совісті, Символ Віри, Суна, сутра, таїнства, тантризм, Талмуд, теологія, Тора, тотемізм, Трійця, Упанішади, фетишизм, хадж, Ханука, християнство, шаріат. ПЛАН 1.Предмет та основні функції релігії. 2. Національні релігії. 3. Буддизм. 4. Християнство: 5.Іслам. 6. Свобода совісті в Україні. 7. Нові релігійні течії й організації в Україні. Проблемно-пошукові питання: 1.Яке значення мають для іудаїзму Заповіт, Тора, Бог? 2. Розкрийте моральний потенціал заповідей Мойсея. 3. Виявіть спільні риси слов'янського язичництва, індуїзму та іудаїзму. 4. Чому буддизм вважається «релігією спасіння»? 5. Який гуманістичний потенціал мають поняття «сансара», «карма», «нірвана»? 6. Дайте характеристику основних напрямків буддизму: хінаяна, махаяна, ламаїзм. Виявіть їх спільні риси та відмінності. 7. Чи має християнство свої корені в інших релігіях? Чи має Христос якісь прообрази у більш давніх релігіях? 8. Чому відбувся розподіл християнства на течії? Виявіть їх основні відмінності. 9. Чому Символ Віри сприймаєтьсяяк догмат і не потребує обгрунтування? 10. У чому полягають особливості релігійної творчості Мухаммеда? Розкрийте основні ідеї проповіді Мухаммеда. 11.Яку роль відіграє в мусульманстві релігійна обрядовість? 12. Чим відрізняється шиїзм від сунізму? 13. Чи не слід скасувати свободу совісті, щоб у суспільстві не існувало духовних розбіжностей і єдина духовність сприяла б консолідації нації? 14. Чи має право існувати атеїстична точка зору? Чи можливо розробити докази відсутності Бога? 15. Чому, на Вашу думку, продовжується процес релігійних пошуків? 16. Який зміст і форми має християнська нетрадиційність? 17. Визначте особливості неоорієнталістських течій та рухів. 18. Охарактеризуйте особливості синтетичних релігій. 19. Що в езотеричних об'єднаннях і течіях ви вважаєте привабливим, а що - хибним? 20. В чому полягає сутність сатанізму? Чим так звана «моральна програма» «сатанинських біблій»здається привабливою для деякої частини молоді?
|
||||||||
|