Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



СЕМІНАР № 15 Естетика - філософія естетичної та художньої діяльності

Цілі та завдання заняття: визначення предмета естетики, виявлення її функціонального призначення, з'ясування особли­востей художнього спілкування, розкриття сутності ціннісного та інтерпретаційного аналізу художньої творчості, визначення основних категорій естетики та їх потенціалу для удосконален­ня взаємовідносин людини та світу.

Основні поняття та категорії теми: гедонізм, геній, гумор, дотепність, естетичне враження, естетичне сприймання, есте­тичне уявлення, жахливе, зворушливість, ідеал, комічне, мімезис, насолода, низькість, обдарованість, піднесеність, прекрасне, при­вабливість, потворне, сатира, суггестія, талант, трагічне, ху­дожня культура, художній метод, художнє спілкування.

ПЛАН

1.Предмет та проблемне поле естетики.

2. Естетична діяльність, її структура та особливості.

3. Основні категорії естетики.

4. Функції мистецтва.

5. Художнє спілкування та художній метод.

Проблемно-пошукові питання:

1.У чому сутність теорії «мімезису» (імітації) Арістотеля?

2. Як за Гегелем співвідносяться «форма» та «зміст» у художньому процесі?

3. У чому полягає системність естетики?

4. Чим обумовлений нормативний характер естетики?

5. Які елементи включає в себе естетична діяльність?

6. Що включає поняття «художня культура суспільства»?

7. У чому полягає сутність основних концепцій «прекрасного»?

8. Чому «прекрасне» вважається об'єктивною та соціальною властивістю?

9. У чому виявляється суперечливий характер «піднесе­ності»?

10. Чому підлість, низькість можуть бути загрозливими для людини та людства в цілому?

11. Як категорія «жахливе» відображує песимістичні відчуття?

12. Які основні властивості предметів та явищ відображаються в категорії «трагічне»?

13. У чому полягають відмінності гумору та сатири? Чим обумовлюється позитивний потенціал сатири?

14. Які особливості«дотепності» відносно «гумору»?

15. Як взаємопов'язані естетичні властивості та категорії? Чим обумовлена їх динаміка?

16. У чому сутність ціннісного та інтерпретаційного аналізу художньої творчості ?

17. Обґрунтуйте діалектичний взаємозв'язок людини з внутрішнім та зовнішнім середовищем у художньому процесі.

18. Чому мистецтво є художнім спілкуванням?

19. У чому полягає катарсисна та компенсаторна здатність мистецтва

20. Сформулюйте основну сутнісну мету мистецтва.




Переглядів: 443

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ціннісний та інтерпретаційний аналіз в художньому спілкуванні | ВИСНОВКИ ДО МОДУЛЯ IV

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.