Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПРИКІНЦЕВЕ СЛОВО

Вивчення філософії у вищому навчальному закладі - це не просто доповнення до формування спеціаліста, котрий буде використовувати її положення у своїй професії, а й ті загальні засади формування духовного світу особи, котрі завдяки усві­домленню людиною себе як особистості, завдяки усвідомлен­ню сенсу свого буття відіграють свою значною мірою визна­чальну роль у становленні молодої людини як фахівця.

У філософії чудернацьким чином змішуються висока і склад­на теорія, часто недоступна для непідготовленої людини, яка, проте, самою своєю сутністю націлена на те, щоб відповісти на першопочаткові і в цьому розумінні прості питання. При цьо­му часто не розуміють, що прості питання можуть вимагати дуже складних відповідей, значно складніших, ніж в конкрет­них науках, адже останні спираються на свідомо обмежену галузь досліджень, коли на підставі сукупності вже досягнуто­го шляхом систематичного засвоєння попередніх знань, мож­на оволодіти предметним знанням та притаманними цій науці методами його отримання. Філософії ж, як особливому типу міркувань навчитись у такий спосіб неможливо, адже у філо­софії всі та завжди рівні, бо кожна людина здійснює філософсь­ке мислення самостійно, ідучи до мудрості з самого початку.

На основі засвоєння основних ідей зі світової історичної скарбниці філософії, усвідомлення світоглядної та методологі­чної значущості основних принципів, законів та категорій, кож­на людина здатна оновлювати, доповнювати свою власну філо­софську концепцію, трансформувати свої власні позиції у відповідь на виклики сучасного життя. Для цього потрібно ос­мислити та навчитись захищати вищі моральні та естетичні цінності свого буття, запроваджувати у своєму власному ото­ченні принципи етики ділового спілкування, сприяти підви­щенню своєї логічної культури, застосовувати знання логіки на практиці: при обґрунтуванні своїх рішень, у ході дискусій.

Отже, філософія відкрита для всіх, і кожна людина тією або іншою мірою філософствує, однак дійсне оволодіння нею - це глибока й систематична робота мислення, вимагає певного на­строю душі, коли все оточуюче нас ніби пропускається крізь призму філософської інтерпретації, коли в значущих та в зовн­ішньо не дуже значущих явищах ми вбачаємо закони гармон­ійного та розумного устрою буття і розуміємо своє дійсне місце в межах світового цілого.


Зміст

ВСТУП............................................................................................................... 3

МОДУЛЬ І. ПОКЛИКАННЯ ФІЛОСОФІЇ

ТА її КУЛЬТУРНО-ІСТОРИЧНІ ТИПИ...................... •.......................... 6




Переглядів: 376

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Підсумкові завдання до модуля IV | Змістовий модуль 1.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.