Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Crew Information Requirements Analysis

Boeing developed the crew information requirements analysis process to better understand how flight crews use the data and cues they are given. It provides a way to analyze how crews acquire, interpret, and integrate data into information upon which to base their actions. The analysis helps Boeing understand how the crew arrived or failed to arrive at an understanding of events. Since it was developed in the mid-1990s, such analysis has been applied internally in safety analyses supporting airplane design, accident and incident analyses, and research.

Training Aids

Boeing has applied its human factors expertise to help develop training aids to improve flight safety. An example is the company’s participation with the aviation industry on a takeoff safety training aid to address rejected takeoff runway accidents and incidents. Boeing proposed and led a training tool effort with participation from line pilots in the industry. The team designed and conducted scientifically based simulator studies to determine whether the proposed training aid would be effective in helping crews cope with this safety issue. Similarly, the controlled flight into terrain training aid resulted from a joint effort by flight crew training instructor pilots, human factors engineering, and aerodynamics engineering.

Answer the questions.

1. Why has human error become a major concern in maintenance practices and air traffic management?

2. Why do Boeing human factors professionals work with engineers, pilots and mechanics?

3. Why has the term “human factor” grown increasingly popular?

4. Why is a sound scientific basis so necessary?

5. What does flight crew communication rely on?

6. Why will flight crews be expected to assume much larger roles in route planning and metering for approaches in the future?

7. What can you say about the effect of uplink message formats on pilot comprehension in Boeing aircraft?

8. What has Boeing developed to help to understand the errors?

9. Error management. How do you understand it?

10. What does a trained investigator interview the flight crew to do?

11. What has the Boeing maintenance human factors provided?

12. What are three tools which assist in managing error?

13. What does crew information requirements analysis provide?

14. What does the analysis help Boeing?

15. Why are training aids so important?


Читайте також:

  1. A. Read the additional texts with interesting facts about Canada and discuss this information with your partner.
  2. Analysis
  3. Analysis
  4. ANALYSIS AND DESIGN OF EXPERIMENTS FOR
  5. Before you read the text below say how conference participants can use computers for preliminary information exchange.
  6. C. Answer questions to the text. Make up a dialogue on the basis of this information.
  7. C. Continue the following sentences using the information from the text.
  8. CALL FOR PAPERS AND INFORMATION LETTER № 2
  9. Choose the correct form of the words in capital letters to fill in the text and you will find out more information about types of legal professions in Russia.
  10. Company information.
  11. Consider the information given in Units 1—6 and accomplish the tasks given below. Check them with the keys.
  12. Consider the information in Units 1—5 and accomplish the tasks given below. Check them with the keys.




Переглядів: 668

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Error Management | Human Factor and Aviation Safety Problems

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.