МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Loss of SeparationExercise 1.1.1 Read and translate the text. The incident is described below took place in the middle of the day in the terminal area near a major European airport. The three aircraft involved were operated by major European airlines. The details of the incident have been changed to protect confidentially but the facts are very much as they happened. Factual Information AirB123 is a Boeing 737 which is intending to land at the airport and is descending to FL 100 under control of the Initial Approach Controller (INI). At 12.00, INI instructs the pilot of AirB123 to “proceed VOR, for radar to ILS RW 25R”. Two minutes later at 12.02, the pilot of CAir035, an Airbus A340 departing from the airport, informs Departure Control (DEP) that he is climbing to FL90 and proceeding to LMN. DEP instructs him to continue towards LMN and report reaching. CAir3365 is an Airbus A320 at FL90 on the same route as CAir035 but 10 miles ahead, also under control of DEP. At 1205.00, Cair035 advises levelling at FL90 and request further climb. Unfortunately, the callsign is corrupt and DEP believes the message came from CAir 3365. He issues the instruction: “CAir 3365 climb report level FL200”. DEP does not notice that the wrong aircraft has responded to the clearance. A few seconds later, INI detects the conflict and instructs AirB123 to turn left heading 300. He advises AirB123 the he has “traffic 11 o’clock 5 miles same level, climbing”. He then instructs AirB 123 to “descend immediately to FL70”. At 1205.50, DEP issues the instruction: “Cair035 maintain FL90, traffic crossing right to left, tern left heading 120”. But Cair035 had already passed FL90. Five seconds later he reports “We have a TCAS TA. Traffic is in sight”. DEP responds:”Cair035 descend immediately FL90, turn immediately left heading 090”. At the same time, CAir035 receives a TCAS “climb” RA. He replies: ”Descending FL90, left 150 degrees, following TCAS”. In fact the pilot continued to descend, contrary to his “climb” RA. At 1206.30, AirB123 informs INI that he has the traffic in sight on his right hand side. The aircraft pass 1.5nm apart, both at FL90, descending.
|
||||||||
|