Необхідно наголосити, що потрібне професійне уміння спілкуватися з вмираючими, оскільки це окремий, великий і важливий аспект паліативної допомоги. Він включає не тільки вербальний контакт, а й невербальні способи спілкування: вміння активно слухати, дотик, поза при розмові і багато чого іншого, що навчений персонал хоспісу і його добровольці постійно вдосконалюють.
ІІсихосоціальні та психологічні проблеми близьких пацієнтів (псині реакції на хворобу, вмирання, смерть) — одні з першорядних і серйозних у паліативній допомозі, що вирішуються в хоспі-оі. Як зняти гостре відчуття провини перед вмираючим? Як допомогти уникати брехні в спілкуванні з хворим? Ці та інші важливі Витання підтримки близьких пацієнтів — одна з головних проблем. ,
Однією з найважчих проблем хоспісу є психологічна підтримки персоналу. Групи психологічної підтримки, відпочинок, перемикання на інші види діяльності, наприклад, ЗО—40-хвилиниа робота в дитячому садку, розташованому поруч із хоспісом, делікатність з боку персоналу при переживанні їхнім колегою смерті ского хворого — ці питання також вимагають повсякденної особливої уваги. Таким чином, паліативна допомога в хоспісі — це велике коло завдань, серед яких важко виділити окремі компоненти. Медичні, соціальні, психологічні, духовні та інші завдання, що стоять перед пацієнтом та його родичами, персоналом, добровольцями, органічно пов'язані і витікають один з одного.