Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Культура дохристиянської Русі.

 

В ІХ-Х ст. у Східній Європі сформувалася ранньофеодальна держава – Київська Русь, яка відіграла важливу роль в історії не лише східноєвропейської, але й західноєвропейської цивілізації.

Політичне об’єднання слов’ян сприяло їх етнічній консолідації, формуванню єдиної давньоруської народності, її культури.

В лісовій зоні населення перейшло до орного землеробства, а в лісостеповій – до дво- і трипілля.

В цей час виникають міста як центри ремесла і торгівлі.

Вже в ІХ ст. Русь називали за її межами «Гарбарикою», тобто «країною міст».

При розкопках стародавніх міст Києва, Галича, Чернігова та інших археологи знаходять велику кількість знарядь праці, прикрас з кольорових металів і скла, які відносяться до цієї епохи.

Великих масштабів досягло видобування залізної руди, що дало змогу руським ковалям виготовляти високоякісні вироби із заліза.

Зміни в соціально-економічній і політичній сферах, які супроводжувались посиленням князівської влади, викликали зміни і в духовній сфері.

Відомо, що в епоху військової демократії у східних слов’ян була язичницька релігія – політеїзм (багатобожжя).

З посиленням соціальної та майнової диференціації серед населення Київської Русі язичницька релігія перестає виконувати об’єднуючу функцію між різними соціальними угрупуваннями.

Тому постало питання про заміну язичництва християнською релігією, пройнятою ідеалам монотеїзму, ієрархії святих, посмертної винагороди.

Вона була запозичена з Візантії та офіційно запроваджена князем Володимиром в 988 році.

Прийняття Руссю християнства стало важливою віхою в історії давньоруської культури, джерела якої сягають в глибоку давнину.

На Русі ще до запровадження християнства як державної релігії зароджується писемність, складаються моральні та правові норми, розвивається архітектура, скульптура (особливо дерев’яна), спостерігаються зародки театралізованих вистав і т.д.

Величезною скарбницею духовної культури Київської Русі біла усна народна творчість: перекази, билини, пісні, казки, байки, приказки, легенди, заклинання тощо.

Ще в дохристиянський час склалися перекази, які пізніше були включені в «Повість минулих літ» літописцем Нестором: про засновників Києва братів Кия, Щека, Хорива і сестру їх Либідь, про віщого Олега, про помсту княгині Ольги за вбивство її чоловіка – князя Ігоря та інші.

До нашого часу збереглися народні старовинні обряди, пов’язані з трудовою діяльністю, весільні обрядові пісні, поховальні плачі, купальські звичаї і т.д.

Народні традиції жили також в мистецтві дохристиянської Русі.

Стародавні русичі були неперевершеними майстрами дерев’яної скульптури та архітектури, ювелірної справи, настінного живопису, мозаїки і т.д.

Отже, духовна і матеріальна культура дохристиянської Русі зовсім не була «примітивною», як це іноді стверджують богослови.

Вона вбирала специфічні риси своєї епохи, і пізніше чимало її досягнень було запозичено християнством.

 

 


Читайте також:

  1. I.3. КУЛЬТУРА УЧЕБНОГО ТРУДА
  2. II. КУЛЬТУРА КИЇВСЬКОЇ РУСІ
  3. II.2. Культура конспектирования
  4. II.3. Культура слушания
  5. III. УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА ПІСЛЯ ТАТАРО-МОНГОЛЬСЬКОЇ НАВАЛИ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХIII – XV ст.)
  6. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  7. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  8. IV. НАУКА И КУЛЬТУРА
  9. V. ТРАДИЦІЙНА КУЛЬТУРА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ
  10. А. Трипільська культура.
  11. Адукацыя і культура.
  12. Адукацыя і культура.




Переглядів: 1439

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні художні течії ХІХ ст.: класицизм, романтизм, реалізм. | Вплив християнства на культуру Київської Русі.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.