Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Scan passage 2 and speak of the way how scientists utilize the existing knowledge in new scientific investigations. Give examples from the text and your own experience.

Skim passage 3. In pairs discuss the situation how important scientific advances can be made by proving some current ideas to be wrong. Give examples.

While discussing use the following words and word combinations:

important advances; current ideas; theory; discovery; scientific knowledge; a detailed insight.

Look through passage 4. Using the information of the passage and your own experience develop the idea that science today has a profound effect on the way we live. Give as many examples as possible. Discuss them in small groups or in pairs.

Scan passage 5 and say whether you agree with the author that scientific discoveries can also have a negative effect in human affairs. Discuss the examples of the author and add those which are not mentioned.

In your discussion use the following words and word combinations:

a negative impact; to have unwanted and unexpected long-term effects; to pollute the global environment; to contaminate; toxic gases; a rising tide of waste; carbon dioxide; global warming; climate change; ethical questions; genetic engineering; destructive weapons.

13. Now compare the positive sides of the development of science and its negative impacts. Discuss the situation in small groups. Comment on the statement: ‘Science can be neither good nor evil.’


Читайте також:

  1. A. What countries is English the first language? Match English-speaking countries with their national flags and capitals.
  2. B. How well do you know Kazan and its history? Do the quiz and check your knowledge.
  3. C to get more scientific data on its effectiveness
  4. C. Answer the following questions and use them to speak about Canada.
  5. Characteristics and features of scientific and technical texts
  6. Communicating with Other Scientists
  7. Dialogue speaking
  8. Discuss the basic situations: a) you show your city to English-speaking visitors; b) you take them on a sightseeing route; c) you answer the guest’s questions.
  9. Discuss the basic situations: a) you show your city to English-speaking visitors; b) you take them on a sightseeing route; c) you answer the guest’s questions.
  10. Doublespeak
  11. Every family has some customs and traditions. Speak about the traditions and rules in your family and the household chores you all have.
  12. Ex.10. GENERAL KNOWLEDGE QUIZ




Переглядів: 619

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Read the following dialogue in pairs and then act it out using modifications. | Learn and set out the dialogue. Make your own dialogue on the same subject.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.023 сек.