Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Supervising

A scientific supervisor is a person who can combine at least two qualities of almost equal importance: being a scientist and being a supervisor. But actually there is one more, not less significant quality implied by this phrase: being a pedagog. Only the harmony of these characteristics can succeed in giving excellent results, thus it can be fruitful for both, the scientific supervisor himself and his post-graduate. So, being a scientist implies the availability of the following characteristics:

a original and sustained thinking “No problem can stand the assault of sustained thinking” (Voltaire)
b inquiring mind “The incomparable enjoyment in finding exact answers to all questions”
c purposefulness and persistence “Great works are performed not by strength, but perseverance” (Samuel Johnson)
d perfectionism “There is always a better way … your challenge is to find it”.

Being a supervisor implies:

a excellence excellence can be attained if you: - care more than others think is wise; - risk more than others think is safe; - dream more than others think is practical; - expect more than others think is possible.
b responsibility and self-demand “Hold yourself responsible for a higher standard than anybody else expects of you. Never excuse yourself” (Henry Ward Beecher)
c discipline, organization and consistency
d self-assessment and reflexivity
e self-confidence and optimism “Failure is success if we learn from it” (Malcolm Forbs)

Being a pedagog implies:

a being a personality, bright, free and assertive;
b being kind, careful, friendly;
c being indispensable for the pupils;
d being able to reveal the creative abilities of every pupil.

 

SECTION IY

Writing

Make a written summary of the scientific paper you have prepared for the publication in a scientific journal.
Write an essay of 230-250 words. Reflect on the role of a scientific supervisor and his/her impact on postgraduate’s development, achievements and promotion.
Study the following curriculum vitae (CV) carefully and fill in the form given:



Переглядів: 501

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Define the statements as true or false. Underline the phrases in the text that support your answer. | Complete the collocates below by matching a noun from A with a noun from B. Some can combine with more than one noun.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.05 сек.