МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
А. В. Букетовдоктор технічних наук, професор Херсонської державної морської академії
Моісеєнко Л. Л. М74 Технологія матеріалів: Навчально-методичний посібник для студентів заочної форми навчання морських закладів освіти за напрямом: 6.070104 – Морський та річковий транспорт (професійне спрямування: Судноводіння) – Херсон: ХДМА, 2014. – 84 с., іл.
Начально-методичний посібник з курсу «Технологія матеріалів» призначений для студентів заочної форми навчання морських закладів освіти за напрямом підготовки: 6.070104 – Морський та річковий транспорт. У посібнику наведені методичні рекомендації до вивчення теоретичного курсу, виконання лабораторних робіт та індивідуальних контрольних завдань, а також довідкові дані розповсюджених конструкційних матеріалів.
ББК 34.1я7 УДК 621.7 (075.3)
Вступ
Важливу роль у професійній підготовці фахівців виконує курс "Технологія матеріалів", який вивчають у морських закладах освіти. Мета зазначеного курсу – надання курсантам міцних та глибоких знань з основ будови чорних і кольорових металів та інших конструкційних матеріалів, ознайомлення з їх властивостями, використанням в народному господарстві, способами їх отримання та обробки. Мету професійної підготовки сучасного фахівця формулюють як очікуваний результат – формування професійної компетентності. Професійну компетентність фахівця розглядають як інтегральну характеристику, яка визначає здатність розв’язувати професійні проблеми і типові професійні завдання, які виникають у реальних ситуаціях фахової діяльності з використанням знань, професійного і життєвого досвіду, цінностей і нахилів. Компетентність – це, насамперед, підготовленість особистості до розв’язування проблемних задач за реальних нестандартних умов, які можуть бути щоразу іншими. Тобто розвиток компетентності нерозривно пов’язаний з проблемністю навчання та активною діяльністю курсанта. Важливим при цьому є те, що рівень складності завдань повинен відповідати можливостям курсанта, тобто завдання мають бути помірно складними. В інших випадках відбувається втрата курсантом інтересу і сформувати компетентність не вдається. Насамкінець слід пам’ятати, що розвиток компетентності курсанта відбувається лише у процесі його активної навчальної діяльності. Міцному засвоєнню матеріалу цього курсу сприяє систематичне виконання курсантами лабораторних робіт, під час яких у курсантів закріплюються теоретичні знання, виробляються навички самостійної дослідницької роботи, вміння працювати із складним обладнанням та приладами. Навчальний час, що відводиться на виконання лабораторних робіт, використовується з максимальною ефективністю, якщо курсанти готуються до них заздалегідь. Вони мають чітко уявляти собі мету кожної роботи, її теоретичні основи, будову і принцип дії лабораторного обладнання, яке використовуються в роботі. Тому, перш ніж допускати курсанта до виконання лабораторної роботи, доцільно перевірити за допомогою контролюючих пристроїв або шляхом опитування чи достатньо він підготувався теоретично та чи засвоїв правила техніки безпеки при виконанні експериментальних лабораторних досліджень. Запропоновані методичні рекомендації до виконання лабораторних робіт складені згідно з діючою програмою для курсантів за напрямами спеціальностей: 6.070104 – „Морський та річковий транспорт”. Лабораторні роботи виконуються у спеціалізованій лабораторії технології матеріалів під керівництвом викладача та передбачають активну участь курсантів у проведенні експериментів. Перед проведенням експериментальної частини роботи курсант повинен одержати допуск, зміст якого визначається його попередньою підготовкою, та пройти інструктаж з техніки безпеки на робочому місці. Після цього курсант допускається до виконання лабораторної роботи. Протягом лабораторного заняття курсант повинен виконати експериментальні дослідження, обробити результати дослідів згідно завданню та захистити виконану роботу. У звіті до лабораторної роботи креслення виконуються згідно вимогам ЄСКД, побудова графіків та діаграм здійснюється у відповідних системах координат з дотриманням масштабу, робляться обґрунтовані висновки згідно меті та завданню до роботи.
Попередження з техніки безпеки 1 При вмиканні живлення до металографічних мікроскопів, муфельних печей, твердомірів тощо на їх затисках виникає напруга 220 В, небезпечна для життя людини. До уваги: при відсутності індикаторної сигналізації людина може опинитися під дією електричного струму в наслідок випадкового дотику до оголених частин устаткування. 2 Приєднання устаткування до електричної мережі слід здійснювати тільки переконавшись у відсутності напруги живлення, після чого виконувати включення! Невиконання цієї вимоги може призвести до можливого враження електричним струмом. 3 Не можна залишати робоче місце під напругою! Порушення цієї вимоги створює умови виникнення можливості враження електричним струмом сторонньої людини при випадковому дотику її до оголених частин установки. 4 Після закінчення експерименту регулятори необхідно вставити у початкові положення і відключити напругу живлення! 5 Про будь-які відхилення режиму роботи устаткування необхідно повідомити викладачеві! 6 У разі враження електричним струмом потерпілому необхідно надати першу допомогу: негайно звільнити його від дії електричного струму шляхом відключення напруги живлення, здійснити непрямий масаж серця і виконати штучне дихання. Разом з тим, негайно викликати швидку медичну допомогу. 7 В процесі приготування шліфів і їх протравлення необхідно працювати, користуючись індивідуальними засобами захисту. 1 Методичні рекомендації до вивчення курсу Розділ 1. ОСНОВИ Матеріалознавства
|
||||||||||
|