МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 1. Будова та властивості металів і сплавівПриступивши до вивчення цього розділу, перш за все, бажано ознайомитись із сутністю навчальної дисципліни «Технологія матеріалів», вкладом вітчизняної науки у цю галузь. Необхідно мати чітке і повне уявлення про роботи таких видатних вчених-металургів, як П. П. Аносов, Д. К. Чернов, Н. С. Курнаков, А. А. Бочвар та ін. Метали – кристалічні тіла, тому спочатку необхідно вивчити будову і властивості кристалічних тіл, типи їх кристалічних решіток (граток) і розташування в них атомів. Необхідно засвоїти можливі дефекти будови реальних кристалів і їх вплив на властивості металів, а також характер кристалізації металів і сплавів. Зважаючи на певний порядок розташування атомів у кристалічній гратці, властивості кристалічних тіл у різних напрямах будуть можуть бути різні. У зв'язку з цим слід добре з'ясувати поняття анізотропії, різні модифікації (алотропію) при зміні температури металів, а також критичні точки при нагріванні і охолодженні металів у твердому стані та при кристалізації з рідкого стану, взаємодії різних компонентів у сплавах (утворення твердих розчинів, хімічних сполук, механічних сумішей). Необхідно засвоїти типи елементарних діаграм станів двокомпонентних систем, зрозуміти метод побудови діаграм, значення ліній на діаграмах, вміти визначати на них критичні точки; з'ясувати залежність властивостей сплаву від його складу (процентного змісту компонентів). Особливу увагу слід звернути на будову та призначення діаграми стану сплавів в системі залізо-вуглець.
Питання для самоперевірки 1 Що таке елементарна кристалічна решітка (гратка)? Типи елементарних кристалічних ґраток. 2 Що таке параметр кристалічної ґратки, координаційне число? 3 Суть металевого зв'язку між атомами кристалічної ґратки. 4 Природа та механізм кристалізації чистих металів. 5 Який існує зв'язок між числом центрів і швидкістю кристалізації залежно від ступеня переохолодження? Як впливає ступінь переохолодження на структуру металу при кристалізації? 6 Які перетворення називаються алотропними? Назвіть метали, що володіють алотропними перетвореннями. 7 Криві кристалізації і перекристалізації при охолодженні чистого заліза. Які при цьому відбуваються перетворення? Їх суть? 8 Що таке металевий сплав? Назвіть типи взаємодії двох компонентів при кристалізації сплавів. 9 Перерахуйте дефекти будови кристалічних ґраток. Чим вони викликані? Їх вплив на властивості металів. 10 Який вплив на властивості сплаву має його хімічний склад? 11 Яке призначення має діаграма стану сплавів в системі залізо-вуглець та як нею користуватися? 12 Як за діаграмою стану залізо-вуглець визначають температури плавлення, температури кристалізації, фазову структуру сплаву, температури фазових перетворень, інтервал за гартувальних температур?
Читайте також:
|
||||||||
|