Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Computer Support Specialists

Computer Support Specialists are responsible for providing technical assistance and many forms of computer-related support to a wide variety of potential customers, clients, and employers. The field is rapidly growing, due to the fact that nearly every company now uses computers (as do individuals) and needs specialists to support them. The explosion in the use of computers has created a big demand for specialists who provide advice to users, as well as those who troubleshoot problems and/or perform the day-to-day administration, maintenance, and support of computer systems and networks. Typical duties for a computer support specialist may include daily oversight of a firm’s computer systems, responding to calls for assistance from the organization’s computer users, repair of computer hardware and software, and training users in the use of new computer programs.

A computer support specialist analyzes problems by using automated diagnostic programs, helps clients with hardware/software installation, printing, word processing, e-mail, and operating systems; provides assistance when computers crash; provides advice to customers; trains users in the proper use of hardware and software.

In a profession which involves a lot of interaction with customers and fellow employees, specialists are also susceptible to both the good and the bad consequences of dealing with the public. Specialists who work as consultants tend to spend a significant amount of time away from their offices, sometimes spending weeks or months working at a client’s locale. On the other hand, expansion of computer networks is allowing a growing number of support specialists to provide technical support from remote locations, reducing or eliminating the need to travel as often to the customer’s workplace.

Students interested in becoming computer support specialists need to have strong problem-solving, analytical, and (most especially) communication skills in order to effectively troubleshoot problems and help customers. The need to continually interface with customers, employees and other computer personnel requires a specialist to be able to communicate effectively in many different ways: in person, over the phone, via e-mail, and on paper. Strong writing skills are useful not only in communicating, but also in preparing manuals and instructions for employees and customers.

 

Discussion

Task 1

What are your ideas about a Computer Support specialist? What should he/she be like? Share you ideas with your group mates.



Читайте також:

  1. Advantages of Computer Data Processing.
  2. Advantages of Computer Data Processing.
  3. Agree or disagree with the following statements. Give your arguments to support your viewpoint.
  4. Before you read the text below say how conference participants can use computers for preliminary information exchange.
  5. Combat support
  6. COMPUTER CRIME
  7. Computer Crime
  8. Computer Crime
  9. Computer Graphics
  10. Computer graphics and pattern preparation
  11. Computer Instructions
  12. Computer Programmer




Переглядів: 652

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Exercise 3 | Утвердительная форма

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.