МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Вимоги до традиційних архівних приміщеньУсі документи, що утворилися в установі й мають політичну, наукову та історичну цінність, зберігаються в архівних підрозділах установи й після відповідної експертизи передаються до складу Державного архівного фонду України. Всі виконані документи з метою забезпечення їх обміну, зберігання, швидкого пошуку формуються у справи і у встановленому порядку передаються до архіву. Архів — це організація чи структурний підрозділ установи, який здійснює приймання і зберігання документів з метою використання ретроспективної документальної інформації. Архівний підрозділ установи складає і постійно поповнює список органів — джерел комплектування, в якому зазначається категорія документів, які приймаються на зберігання. Приміщення для архівного підрозділу установи будується спеціально або переобладнується з приміщень іншого призначення. Архівний підрозділ установи, згідно Правил, повинен мати спеціально обладнані приміщення для [59]: ♦ приймання документів; ♦ зберігання документів (архівосховища); ♦ розміщення науково-довідкового апарату і облікових документів; ♦ роботи співробітників (робочі штати); ♦ роботи відвідувачів (читальний зал). Площа архівосховища встановлюється, виходячи з реального обсягу і перспектив комплектування архівного відділу й інших підрозділів установи. Приміщення будується з вогнетривкими стінами й перекриттями з межами вогнестійкості не менше двох годин. Поєднання архівосховищ і робочих приміщень будь-якого призначення не допускається. Вікна приміщень архівного підрозділу установи, розміщення яких допускає проникнення сторонніх осіб, обладнуються відкидними металевими ґратами, які замикаються зсередини на замок і опечатуються. Двері приміщення архівного підрозділу мають бути металеві або оббиті металевим листом, з надійними замками підвищеної таємності. В архівосховищах забороняється проводити газові, каналізаційні та інші магістральні трубопроводи. Забороняється розміщення архівосховищ у неопалюваних, сирих приміщеннях, не пристосованих для роботи, а також у приміщеннях з пічним опаленням. Для захисту документів від пилу в архівосховищі потрібно: ♦ забезпечувати максимально можливу герметичність приміщень, ♦ обладнувати вентиляційні системи протипиловими фільтрами; ♦ встановлювати системи, які очищають повітря від пилу; ♦ при провітрюванні архівосховищ вікна і кватирки затягувати марлею, змоченою 50-% розчином гліцерину і старанно викрученою. Для організації належного зберігання та захисту службових документів сховище оцінюють згідно з такими чинниками: ♦ сховище треба розташовувати в місці, до якого легко добиратися, та яке не має явних зовнішніх ризиків; ♦ структура будівлі має забезпечувати відповідний вибір та стабільність температури та вологості, захист від пожежі затоплення, забруднювання (радіоактивними ізотопами, токсинами та пліснявою), заходи безпеки, контрольований доступ до зон зберігання, системи виявляння несанкціонованого доступу та відповідний захист проти ураження комахами або паразитами; ♦ стелажі архівосховища повинні відповідати формату документів та буї и достатньо міцними, щоб витримати вагу документів. Контейнери та пакування мають витримувати тиск, спричинений вмістом, та не пошкодити службові документи під час зберігання. Користування службовими документами може стати підставою для застосовування спеціального захисного пакування, щоб забезпечити додатковий захист від пошкодження при проведенні розвантажувальних робіт. Установи на свій розсуд можуть скористатися послугами підрядника для зберігання службових документів та надавати доступ як до друкованих копій, так і до електронної інформації. У таких випадках важливо, щоб угоди про надання послуг встановлювали права і обов'язки власників документів та постачальників послуг. Робота з документами в архівосховищі Переданая до архіву або вилучення службових документів з однаковими строками їх зберігання для знищення та терміни виконання цих дій мають бути легко визначені в документаційній системі. Наприклад, службові документи, де інформація записана на паперовому носієві, що мають однакові строки передання до архіву або вилучення їх для знищення та терміни виконання цих дій, можуть фізично зберігатися поряд. Щоб підтвердити або внести поправки до статусу передання службового документа до архіву або вилучення його для знищення, необхідно до передання службового документа переглянути історію користування ним. До інших важливих операцій передання документа належать: а) вибір сукупності дій, що ініціюють початок передавання або знищування службових документів; б) підтвердження, що операція, якої стосується службовий документ, завершена; в) зберігання звітного документа про передання службових документів до архіву або про його знищення. Фізичне знищення службових документів здійснюють методами, що відповідають рівню конфіденційності. Установа може зберігати результати перевірки, де задокументовані всі випадки знищення службових документів. Також може бути необхідною згода відповідних повноважних органів. Знищення може здійснювати третя сторона, яку найняли для виконання цієї роботи і яка має на це відповідні повноваження. Для будь-яких випадків знищення документів третьою стороною необхідна наявність відповідних сертифікатів. Фізичне знищення службових документів здійснюють відповідно до нормативно-правових актів. У передбачених цими актами випадках фізичне знищення службових документів в організації необхідно погоджувати з відповідною архівною установою. Організація повинна зберігати задокументовані свідчення про всі випадки знищення службових документів. Службові документи в електронній формі можна знищувати шляхом переформатування або перезаписування за гарантії, що пе-реформатуванням ці документи не можна відновити. Наявності інструкцій щодо знищення службових документів недостатньо для того, щоб забезпечити знищування всіх системних посилань до даних, долучених до програмного забезпечення системи. Резервні копії, що містять покоління даних системи, також треба переформатувати або перезаписати перед тим, як завершити ефективне знищення інформації на електронних носіях. Ефективною альтернативою є фізичне знищення носія інформації, особливо якщо знищення, переформатування чи перезаписування або неприйнятні, або є небезпечними для знищення цифрової інформації. За певних обставин може відбуватися передання прав контролю за службовими документами. Такі обставини виникають, наприклад, під час реструктуризації, коли установа припиняє існування або коли ділова діяльність переводиться у регіон з дешевшою робочою силою. У таких випадках визначають службові документи, які треба передати, вилучають їх із наявних документаційних систем та передають їх фізично. Передавання прав власності або контролю за документами іншій установі може містити: а) обов'язки, пов'язані з керуванням службовими документами; б) передавання у регіон з дешевшою робочою силою або орга-нізації-підряднику; в) передавання до сховища; г) передавання до архіву. Ключовим елементом у зв'язку з передаванням прав власності на службові документи є визначення звітності за них. У цьому контексті виникають такі питання: ♦ Чи була встановлена операційна та адміністративна необхідність передавання службових документів з дотриманням відповідних повноважень? ♦ Чи вирішені питання повноважень та звітності? ♦ Чи взято до уваги вплив на службові документи установи, що передає службові документи? ♦ Чи виконано поточні правові, політичні та регулятивні зобов'язання? Якщо установою передаються електронні документи, треба розглянути такі питання: ♦ сумісність апаратного та програмного забезпечення; ♦ метадані (контрольна та залежна від контексту інформація); ♦ документація про бази даних (технічна інформація про обробку даних та їх структуру); ♦ ліцензійні угоди; ♦ стандарти [73]. У випадках, коли документи передають з-під контролю або власності установи (наприклад, під час приватизації державних установ), може знадобитися дозвіл уповноваженої архівної установи. Коли державні документи, що містять особисту інформацію, повинні передаватися установам з іншим правовим статусом, треба враховувати ряд чинників (особливо в тих випадках, де треба застосовувати вимоги до свободи інформації та законодавство про дотримання таємниці-приватного життя). За цих обставин мають бути забезпечені вимоги до зберігання службових документів, захисту особистої інформації та послідовного забезпечування доступу до них. Видача документів з архіву у тимчасове користування в підрозділ, у діловодстві якого вони утворилися, або підрозділ-право-наступник проводиться лише за письмовою згодою керівництва фондоутворювача або органу підрозділу, якому підпорядковується документоутворювач. Без погодження можуть бути видані: ♦ особові справи колишніх працівників — із питань кадрових апаратів та військово-лікувальних комісій органу, установи; ♦ нормативні документи — за запитами співробітників органу, установи; ♦ припинені кримінальні справи, справи протокольного виробництва — за запитами правоохоронних органів; ♦ архівні матеріали для науково-дослідної роботи працівникам органу, установи за запитом, підписаним керівником органу, установи. Справи видаються для користування терміном до ЗО днів. За необхідності провадження зазначеного терміну керівник підрозділу, в якому знаходиться видана справа, подає до архівного підрозділу письмовий мотивований запит. Дозвіл на продовження терміну надає керівник інформаційного центру. У міру потреби працівник архівного підрозділу перевіряє наявність та стан справ, які знаходяться в тимчасовому користуванні. Архівні документи, які здаються на зберігання в архівні підрозділи установи, можуть використовуватися в наукових, практичних та інших цілях. Працівники архівних підрозділів установи можуть користуватися у своїй службовій діяльності документами тільки з дозволу керівника архівного підрозділу. Архівні підрозділи установи для використання документів, які зберігаються, здійснюють: ♦ видачу справ у тимчасове користування; ♦ інформування зацікавлених органів про документи, які зберігаються; ♦ видачу з питань органів та громадян архівних довідок, копій, витягів; ♦ підготовку документів для опублікування, експонування на документальних виставках, використання в літературі, мистецтві, засобах масової інформації.
8. Архівація електронних документів. Читайте також:
|
||||||||
|