Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Inigo Jones and Christopher Wren

Inigo Jones was the first man to bring the Italian Renaissance style to Great Britain. He had studied in Italy for some years, and in 1615 became Surveyor-General of the works. The style he built in was purely Italian with as few modifications as possible. His buildings were very un-English in character, with regularly spaced columns along the front. His two most revolutionary designs were the Banqueting House in Whitehall and the Queen’s House at Greenwich. The plan of the latter, completely symmetrical, with its strict classical details and the principal rooms on the first floor, influenced architecture in Britain. But not during the lifetime of Inigo Jones. All those who followed him had to adapt this new foreign technique to English ways and English climate, English building materials and English craftsmen.

Christopher Wren was the man who did it. He was a mathematician, an astronomer and, above all, an inventor. He invented new ways of using traditional English building materials, brick and ordinary roofing tiles, to keep within the limits of classical design. He was appointed Surveyor-General to the Crown when he was about thirty years old, and almost immediately he started rebuilding the churches of London, burnt down in the Great Fire in 1666.

Wren’s churches are chiefly known by their beautiful spires which show in their structure the greatest engineering cunning.

But Christopher Wren also influenced the design of houses, both in town and in the country. His best-known buildings are St’ Paul’s Cathedral in London and the Sheldonian Theatre in Oxford.

The period of the Industrial Revolution had no natural style of its own. Businessmen wanted art for their money. The architect was to provide a façade in the Gothic style, or he was to turn the building into something like a Norman castle, or a Renaissance palace, or even an Oriental mosque. For theatres and opera houses the theatrical Baroque style was often most suitable. Churches were more often than not built in the Gothic style. The twentieth century has seen great changes in Britain’s architecture.


Читайте також:

  1. Dear Dr. Jones
  2. Keeping up with the Joneses?
  3. Інформаційна система Dow Jones




Переглядів: 591

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
British culture, traditions and mass media. | Westminster Abbey

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.