• вимоги державних документів про освіту, зокрема Законів України, Національної доктрини, концепцію 12-річної школи, концепцію художньо-естетичного виховання школярів, державних освітніх стандартів, критерії оцінювання навчальних досягнень учнів;
• сучасні інноваційні процеси і технології в освіті;
• сучасні вітчизняні та зарубіжні науково-педагогічні вимоги до художньо- естетичного розвитку школярів та основ національного виховання учнів у навчальних закладах;
• психологічні закономірності загального і художнього розвитку учнів;
• базові та варіативні навчальні програми з мистецтва для загальноосвітніх закладів;
• методику проведення уроків предметів;
• особливості інноваційних педагогічних технологій (інтерактивних, проектних тощо) порівняно з традиційним навчанням;
• специфіку організації самонавчання в галузі мистецтва та специфіку організації позаурочної, гурткової, клубної роботи;
• специфіку організації навчання та підготовку до роботи "в класах з поглибленими практичним і теоретичним вивченням художньої культури (для окремих спеціалізованих шкіл);
Вчитель повинен вміти:
• проводити уроки дотримуючись вимог навчальних програм;
• впроваджувати інноваційні технології викладання мистецтва;
• застосовувати сучасні аудіовізуальні засоби, мас медіа;
• діагностувати художньо-естетичний розвиток учнів. за критеріями оцінювання освітніх результатів, затверджених МОН України;
• аналізувати та оцінювати уроки (власні та своїх колег);
• добирати художні твори для проведення уроків - музичні, візуальні; образотворчі;
• самостійно працювати Із сучасних психолого-педагогічною літературою та мистецькі матеріали (фонохрестоматії, слайди, відео);
• організовувати позаурочну діяльність учнів.
Кваліфікаційні рівні. Категорії. Підвищення кваліфікації. Атестація.