МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CROSSWORDEx.9. Use the clues to solve the puzzle Across: 3. Buddy Rich played this family of instruments 5. The Paul Bunyan of brass instruments 6. Not a circle or square 9. Clarinets and flutes. 11. Made of wood and use bows to create sound. 12. All Play! 13. Rhymes with Hello. 15. The alto stringed instrument 16. The sound of a british fox hunt 18. The loudest type of wind instrument 20. helps to keep the beat 22. instrument of Charles Mingus 23. heavenly instrument 24. Low double reed instrument 25. Stradivarius built them 26. Kettledrums Down: 1. Crash, ride, splash or hi-hats 2. Satchmo's horn 4. Licorice stick 7. Mozart's The Magic ___ 8. The grandfather in Peter and the Wolf 10. high flute member 14. military drum 17. of the oboe family 19. slide 21. high double reed
SPEAKING ACTIVITIES Ex.0. JUsing the phrases below give some advice to a friend of yours who wants to enter Conservatoire - Always...- Try and... - It’s important to... - Never... - Don’t... Ex.11. JImagine that you are a music teacher. This is your first lesson and you have to introduce your music instrument to your students. Make a short presentation.
Writing activities Ex.12. ?You are going to arrange a popular/folk/jazz song for recording with some famous singers and instrument. You have a friend who owns a recording studio. Write a letter to him describing in details your ideas and ask for help. PART II Orchestra
LEAD-IN Ex.13. Choose the right variant.
(A) 100 (B) 4 (C) 20 (D) 6 (E) 50 2. There are more instruments in this family than in any of the others: (A) The Brass. (B) The Woodwind. (C) The Percussion. (D) The String. (E) The Violin. 3. What is the conductor's job in the orchestra? (A) To direct the orchestra and help them interpret the music. (B) To get the instruments ready for the performance. (C) To make sure all of the instruments are in tune. (D) To play the first violin. (E) To write music for the orchestra. 4. How many instruments are usually in the orchestra? (A) One of each type. (B) More than 200. (C) Less than 75. (D) 167. (E) Around 100. 5. What instrument does the orchestra tune by? (A)The piano. (B)The violin. (C)The oboe. (D)The trumpet. (E)The timpani. READING COMPREHENSION Ex.14.& You are going to read about different types of orchestras. Read the text and agree or disagree with the statements given after it. Speak about other orchestras not mentioned in the text. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|