Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



VOCABULARY

Ex.5. Look through the texts once more. Divide the underlined words and expressions into the columns below; give their Russian equivalents.

 

Music instruments   music pieces types of music other music expressions

Ex.6. Paraphrase the following statements using the underlined word combinations.

1. to learn to play the instrument

2. to have great success

3. to play without notes

4. to have one’s voice changed with the age

5. to compose

6. to hit the floor gently with one’s feet while listening to music

7. to follow traditions

8. to have a very good mastership to do smth.to understand musical notation

9. to write together with smb.

Ex.7. Match the verbs with the nouns. Write your own sentences with these combinations.

 

to design to tap to have to take to write to break to play to be to read (musical) instruction in full spate music (2) by ear feet skill voice in accordance with

Ex.8. Complete each of the sentences with the right word combination.

1. When I hear my favorite tune I always …… to it.

2. He is at the age when his voice is ...... , that’s why he has to give up singing in a ...... .

3. Will you play some song to us? – I’m sorry, but I can’t play this ...... . You have to call for the tuner.

4. Sorry, but I don’t have written notes with me. Shall I play this piece ...... ?

5. Welcome to our University! Here you can ...... in different kinds of instruments as well as in vocal art.

6. Many popular songs are not written by one composer, but ….. .

7. Most of Purcell’s compositions were ...... in ...... traditions.

8. This musician ...... unbelievable ...... in playing the piano.

9. Stravinsky ...... when he ...... his ‘world sensation’ The Rite of Spring.

10. The main purpose of solfeggio is to teach students to ...... .

 

SPEAKING ACTIVITIES

Ex.9. JChoose any famous musician you like and make a mini report about him/her for 2 mins. Don’t give the name; Let your groupmates guess who you are talking about.


Читайте також:

  1. A. Mind the vocabulary that you will here in the conversation.
  2. ACTIVE VOCABULARY
  3. Active Vocabulary
  4. Active Vocabulary
  5. Active Vocabulary
  6. Active Vocabulary
  7. Active Vocabulary
  8. Active Vocabulary
  9. Active Vocabulary
  10. Active Vocabulary
  11. Active Vocabulary
  12. Active Vocabulary




Переглядів: 464

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
READING COMPREHENSION | Ex.10. GENERAL KNOWLEDGE QUIZ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.