МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
VOCABULARYEx.3. Find English equivalents to the following words and phrases in the text. Use them in your own sentences.
Ex.4. What types of songs do the following definitions describe?
a) lyrico-epic works of folk origin about events in the Cossack period of the 16th–17th century; b) folk songs that accompanied important changes in a person's life and the seasonal cycles in farming; c) songs which arose out of the folk lyric-epic songs with a tragic ending; d) a soothing song, usually sung to children before they go to sleep; e) songs expressing the feelings and moods of individuals. Ex.5.¯Listen to 2 Ukrainian songs. What genre do they belong to? How can you characterize them? What feelings and associations do they evoke in you? Ex.6.Fill inthe blanks with the active vocabulary. Music – the soul of Ukraine The Ukrainian nation is famous for its musicality. Love of music seems to be in our blood, and you can even see ancient Ukrainian musicians on the frescoes of St. Sofia’s Cathedral in Kyiv. The most widespread musical instrument in Kyivan Rus was the psaltery (an ancient __________(1) instrument similar to the lyre, but having a trapezoidal sounding board) used to accompany historical __________ (2), which were poetic narrations about the deeds of the princes and their warriors. The psaltery was not the first musical instrument used in Ukraine. Archaeologists found a more ancient one made of mammoth tusk. Later more modern instruments appeared, among them the famous bandura. Common people never stopped singing. Even in Tatar-Mongol or Turkish slavery they sang the beautiful ____________ (3) songs of their faraway Motherland, and the songs very often helped people to survive in evil times. People made up songs for different occasions: to help doing monotonous jobs, to lull babies to sleep, to court girls, to mock stupid neighbours, to add to the merriment and joy of holidays. Ukrainian folk songs are so beautiful; their melodies are so catchy and harmonious that you can hear them in the tunes of famous operas, in church chorals, in solemn symphonies, and … round the table. Ukrainian people get together to celebrate something singing __________(4) and __________(5) songs which raise their spirits and make them forget about everyday problems. Читайте також:
|
||||||||
|