МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||
US ECONOMISTS SAY UNIVERSITY IS NOT ONLY A WAY TO SUCCESSThere’s a widespread perception in the United States that a university degree is the key to success. But a growing number of educators now say there are other possibilities, especially for students who might not succeed at the university level.
5.1. What do these figures stand for in the report? Give the context and explain as fully as possible: 54; 71; 30; 1,700; 100; 36
5.2. Watch the video again and for questions 1-6, choose the answer (A, B or C) which fits best according to what you hear.
1. At the apprentice program students A earn 36$ an hour. B earn a wage while learning. C have to find full time jobs with contractors.
2. Travis Strawderman didn’t enroll at a college because A he had to provide for his young family. B he didn’t fancy any program. C he was bored in high school.
3. The education system in the United States A is beyond many young people’s strength. B is too academic. C directs students towards a college degree.
4. According to Chad Aldeman, Anot everyone who goes to university is successful. Ba college degree ensures against unemployment. Ca college degree guarantees a high paying and stable career.
5. More than half of occupations projected to have the largest growth require Aa college degree. Ban apprentice program. Con the job training.
6. The apprentice program is Ahighly competitive. Bextremely exhausting. Chugely profitable.
6. You are going to hear a radio interview with a ‘mature’ student. Listen and answer the following questions. You will hear the recording twice. 1. This programme is part of a series on A how to go about choosing a career. B the educational system in Britain. C degree courses at British universities. D educational opportunities for adults.
2. Steve left school at 16 because A he got disappointing exam results. B he wanted to be like everyone else. C he wanted to be independent. D he was not given a chance to stay on.
3. He felt that the philosophy part of his course A wasn’t explained clearly. B wasn’t very interesting. C was simplified too much. D was completely irrelevant.
4. He thinks he did badly in his exam because A he hadn’t done enough revision. B he didn’t have the right attitude. C he didn’t have enough time. D he couldn’t organize his ideas.
5. He would hesitate about doing an ordinary degree course because A the fees would be too expensive. B he would need to economise. C it might be too demanding. D he might feel he was too old.
6. Expenses
7. Hours of study per week
8. Times of open university television programmes
7. For questions 1-15, choose the appropriate students (A-F) talking about their experiences of studying. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||
|