МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
How It WorksToday’s computer-animated movies do a pretty good job of imitating three-dimensional environments. In films like “The Incredibles”, “Cars” and the “Shrek” series, characters seem to exist as solid objects that can move and interact with their surroundings. It takes a lot of work and a good understanding of how people perceive images to achieve this effect. Filmmakers even make real, tangiblemodels of their characters, known as maquettes, to help them figure out how a 3D character would move in a 3D space. In the past few years, filmmakers have taken this attempt to recreate three-dimensional space on screen one step further. With digital 3D, animators can fool your eyes and brain into thinking that they’re looking into a 3D space rather than at a 2D screen. The end result is like looking through a window into a real, three-dimensional world or like having elements of the scene in the theater with you. While it’s similar to older 3D movies, the technology is considerably more advanced. Both old and new 3D movies rely onquirks of human vision to create deep, panoramic scenes or objects that seem to fly from the screen. Human beings have binocular vision– each eye sees a different image, and the brain combines them into a single, unified picture. The brain uses the slight difference in angle between the two images, known as parallax, to help it perceive depth. This is why people who lose their sight in one eye have trouble judging distances. Old 3D movies used anaglyph images to take advantage of binocular vision and parallax. These images include two color layers in a single strip of film shown from one projector. One layer is predominately red, and the other is predominately blue or green. To watch the movie, you wear 3D glasses with one red lens and one blue or green lens. These lenses force one eye to see the red part of the image and the other eye to see the blue or green part. Because of the differences between the two, your brain perceives them as one image with three dimensions. However, because of the use of color-filtering lenses, the color of the final image isn’t accurate. This type of 3D technology has also caused some people to experience headaches, eye strain and nausea. Читайте також:
|
||||||||
|