МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Word CollocatesDevelopment (D) noun economic D, early D, rapid D, industrial D, child D, language D, research and D, D grant, facilitate D.
Significant ( adjective)
Completely (adverb)
Confidence (noun)
Indicate (verb)
What phrases are commonly used in academic writing? ”After people have repeated a phrase a great number of times, they begin to realize it has meaning.” H.G.Wells
In what circumstances would you use the following phrases in academic writing? 1. The structure of the: Description (e.g., the structure of the double helix is as follows) 2. The role of the: --------------------------------------------------------3. One of the most: -------------------------------------------------------- 4 At the beginning of: -------------------------------------------------------- 5. In contrast to: -------------------------------------------------------6.In the second section: ---------------------------------------------------------
Contextualization Read the following passage and identify any academic phrases which are frequently used in academic writing. An academic phrase may be defined as a group f three, four or five words which often appear together. They may be considered as a kind of collocation.
Academic phrases, also known as’ lexical bundles’, are an important feature of academic discourse. One of he most important reasons that you should use these short, formulaic phrases is that they are a common feature of academic writing. As well as this, academic phrases can lessen certain grammatical problems which you might face. It should be noted that academic phrases are not a complete solution to grammatical problems; at the same time, they may offer a partial solution. As a result, it is clear hat a god understanding of these three-, four-and five-word phrases is one of the key ways you can make your writing sound more ‘academic’.
Common lexical bundles Читайте також:
|
||||||||
|