Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Read the following passage, identify any collocations and complete the table.

Collocations are particularly useful in academic English, and indeed when students are taught abut the topic, their interest levels are generally high. At least, this is what the research indicates. Reading critically is a good way of developing your understanding of collocations. One of the key criteria in using collocations is identifying the frequency with which they appear together.

Verb + noun

Verb + adverb

Noun + verb

Noun +noun

Adjective + noun

Adverb+ adverb

Adverb+ adjective particularly useful

 

NoteIt is important to distinguish academic or political collocations from idioms. Idioms (such as up to the minute or figure something out) tend to be more informal, and therefore are not much used in academic English. Phrasal verbs may also be categorized as collocations, but these are generally considered too informal for academic or political writing as well.

 

The following table provides a list of useful collocations used generally in academic language

 

Verb + noun

-develop + an understanding/a framework/ a plan

-do business/an experiment/ homework

-find an answer/a solution/time

-follow advice/an example/a procedure

- give a definition/a description/an explanation

- make an attempt/ a criticism/a reference/an effort

- reach an agreement/a conclusion/a decision

-submit an application/an essay/your resignation

-take an opportunity

 

Noun + verb Adjective + noun

 

-the research indicates/shows/demonstrates -key criteria/reason/idea

-X’s argument illustrates/ justifies/supports -major problem/ issue/ challenge

-the figure shows/reveals -detailed /in-depth/ground-breaking

Adverb+ adverb research

-specific argument/reason

-much more /less -present/current study

-almost certainly/entirely -previous studies

-very interestingly/importantly/noticeably -significant differences

 

Adverb+ adjective Noun+ noun

- particularly useful/challenging/ important - sample size

- -significantly higher/ different/changed -data set

- relatively interesting/important/high -control group

-quality assurance/control

 

Verb + adverb

-reading critically/carefully/with interest

-strongly suggest/argue

-dramatically increase/ change

-fundamentally change/disagree

-recently develop/arrive/start

 

Activation

 

Using a collocation dictionary and/or the corpus-based collocation website

http://www.collins.co.uk/Corpus/CorpusSearch.aspx, identify which words collocate with the following; and in what order.

 


Читайте також:

  1. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  2. A. Role-play the following situation.
  3. A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer.
  4. A. Study the following.
  5. A. What do you know about the economy of Canada? Complete this file, use vertical prompts if necessary.
  6. A. You will hear a manager interviewing a person for a job. Listen out for these verbs, and then use them to complete sentences 1-5.
  7. Agree or disagree with the following statements.
  8. Agree or disagree with the following statements. Give your arguments to support your viewpoint.
  9. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  10. Answer the following questions
  11. Answer the following questions about the text.
  12. Answer the following questions about yourself, your friends and your ideas about friendship.




Переглядів: 1185

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Redundancy Improved version Tautology Improved version | Word Collocates

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.