Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



В існуючій багатоповерховій забудові

Система землевпорядних заходів щодо визначення прав власності на землю, обмежень, сервітутів і меж земельних діля­нок в існуючій забудові включає:

? розробку плану земельно-господарського устрою (зону­вання цільового використання земель);

? розробку проекту визначення меж земельних ділянок спільної власності фізичних та юридичних осіб або про­екту відведення земельних ділянок;

? підготовку документів, що посвідчують право власності або право користування землею;

? проведення державної землевпорядної експертизи;

? реєстрацію земельних ділянок, прав на них, обмежень та сервітутів.

Визначення меж земельної власності в існуючій забудові, узаконення (визнання) прав на земельні ділянки здійснюють­ся на підставі розроблених та затверджених проектів землеус­трою з урахуванням існуючої кадастрової інформації про зем­лю та додержанням вимог щодо експлуатації будівель і споруд, а також за рішенням відповідних органів.


Земельне право України

Проект визначення меж земельних ділянок спільної влас­ності фізичних та юридичних осіб може передбачати:

? розмежування та об'єднання земельних ділянок;

? удосконалення зовнішніх меж земельних ділянок;

? узаконення (визнання) прав власності на землю;

? встановлення обмежень та сервітутів у відповідності з висновками органу містобудування та інших державних органів.

Розмежування полягає в поділі земельної ділянки, яка скла­дається з реальних земельних часток, на дві чи більшу кількість земельних ділянок або в розподілі земельної ділянки за рівня­ми: наземний, підземний та надземний. В цьому випадку межі земельних ділянок для кожного рівня встановлюються окремо і права на землю закріплюються за різними власниками.

Земельна ділянка, необхідна для розміщення та обслугову­вання будинку (будівлі, споруди), який перебуває у власності декількох осіб, розподілу в натурі (на місцевості) не підлягає і належить цим особам на праві спільної (часткової або сумісної) власності. При цьому видається один правоустановлюючий документ, до якого додається перелік співвласників (співкори-стувачів) із зазначенням їх земельних часток.

Суміжні земельні ділянки можуть бути об'єднані в одну земельну ділянку, в результаті чого права на ділянки, що були об'єднані, анулюються і оформляється право на нову ділян­ку. При цьому права та обов'язки, що були встановлені для первісних ділянок, можуть залишитися незмінними стосов­но нової ділянки.

Забудована територія, окремі елементи якої (проїзди, тротуа­ри, майданчики для господарських цілей та інше) створювалися для спільного обслуговування групи будинків, об'єднується в одну земельну ділянку, яка належить власникам будинків на правах спільної (часткової або суміжної) власності з обов'язковим вста­новленням реальних та (або) ідеальних земельних часток.

Удосконалення зовнішніх меж земельних ділянок здійснюється за згодою їх власників та інших осіб, майнові інте-


Розділ XVII. Правовий режим земель житлової і громадської забудови

реси яких пов'язані з цими ділянками (орендарів, заставоутри­мувачів тощо).

Якщо при удосконаленні меж зміна площі кожної з земельних ділянок не перевищує 6%, то вважається, що земельна власність залишилася незмінною і права власників не анулюються.

Якщо зміна площі земельних ділянок перевищує 6%, то цей факт розглядається як скасування старої та утворення нової земельної ділянки, про що готується новий розпорядчий доку­мент на право власності (користування) землею.

Встановлення меж земельних ділянок, розташованих в од­ному кварталі, доцільно провадити одночасно для всіх ділянок.

Встановлення меж окремої земельної ділянки може здійсню­ватися лише у випадках її поділу на декілька нових або при об­'єднанні суміжних ділянок чи удосконаленні їх спільної межі.

Якщо встановлення меж земельної ділянки призводить до ущемлення інтересів суміжних землекористувачів (немож­ливість проїзду, проходу до шляхів загального користування, підключення до інженерних комунікацій тощо), то у висновках відповідних державних органів в обов'язковому порядку заз­начаються обмеження та сервітути.

У спільній частковій власності на землю можуть бути вста­новлені юридичні межі. Юридична межа- це повітряна пло­щина, яка визначає, де умовно закінчується власність одного землеволодільця і починається власність другого землеволоділь-ця. Вона на місцевості не закріплюється.

Будь-які зміни прав власності на землю та меж земельних ділянок, пов'язані з їх об'єднанням чи поділом, реєструються у земельно-кадастрових документах в установленому порядку.

Організація робіт по визначенню меж земельних ділянок спільної дольової власності фізичних і юридичних осіб в існу­ючій забудові передбачає розроблення та затвердження про­ектів землеустрою земельно-кадастрової одиниці.

Проект землеустрою розробляється* з врахуванням вимог затвердженого у встановленому порядку плану земельно-гос­подарського устрою та іншої землевпорядної або проектно-тех-


Земельне право України

нічної документації, яка визначає розміри земельних ділянок та їх правовий статус відповідно до технічних завдань.

Замовником проекту землеустрою виступають відповідні органи місцевого самоврядування або за їх дорученням -відповідні виконавчі комітети, управління земельних ресурсів та юридичні або фізичні особи.

Завдання на розроблення проекту виконується замовником за участю землевпорядних органів та органів архітектури.

Підготовчі роботи з розроблення проекту поділу території включають в себе натурні обстеження та аналіз даних держав­ного земельного кадастру, матеріалів відповідної землевпорядної документації, генеральних планів, проектів детального плануван­ня, чергових кадастрових планів, виконавчих зйомок, опорних історико-архітектурних планів, рішень про встановлення зон з особливим режимом використання земель, топографо-геодезич­них матеріалів, даних інвентаризації земель населеного пункту.

Розроблення проекту включає техніко-економічне обгрун­тування розмірів та меж земельних ділянок, визначення прав власності, встановлення об'єктів сервітутів та зон з особливим режимом використання земель, опис їх меж.

До складу проекту входять:

? проектний план меж земельних ділянок спільної дольо-вої власності в межах мікрорайону (кварталу);

? кадастровий план;

? текстовий матеріал - пояснювальну записку з описом обмежень та сервітутів.

Проект землеустрою підлягає державній землевпорядній експертизі і затверджується відповідними органами відповідно до діючого законодавства.

Після затвердження проекту землеустрою межі визна­чених проектом земельних ділянок переносяться в натуру (на місцевість) і закріплюються межовими знаками вста­новленого зразка.

На підставі встановлених в натурі (на місцевості) меж зе­мельних ділянок видаються документи, що посвідчують пра­ва на землю.


Розділ XVII. Правовий режим земель житлової і громадської забудови

Розроблення проектів землеустрою виконують державні та інші землевпорядні організації.

Фінансування розроблення проекту землеустрою, а також пов'язаних з ним геодезичних вишукувальних робіт здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету, фізичних і юридичних осіб.

Таблиця 17.1 Нормативні параметри, які визначають розміри земельних ділянок, наданих під житлову та громадську забудову

 

 

 

 

 

Об'єкт Розмір земельної ділянки в кв.м та кількість ділянок на 1га, кв.м Санітарні розриви, м
Садибний будинок 1000 кв.м/8-9 (макс.) 1. Не менше 1 м від бічної межі ділянки і стіною житлового будинку або господарської будівлі.
600/13-15 2. Не менше 15 м між довгими сторонами житлових будинків та між довгими сторонами і торцями з вікнами із житлових кімнат (для 2-3 поверхової забудови).
500/16-17
400/ 19-21 3. Не менше висоти 9-16 поверхового будинку між садибним будинком і довгою стороною 9-16 поверхового будинку.

Земельне право України

Продовження табл. 17.1

 

 

 

 

 

 

 
Садибний будинок (блокований) 300 / 24-27 4. Не менше 15 м від вікон дому до майданчика для компосту, дворової вбиральні та очисних споруд каналізації  
  200/32-38 та не менше 12м - до сараю для утримання худоби і птиці.  
  150/40-49 5. В сільській місцевості житлові будинки треба розміщувати з відступом від красної лінії вулиць: магістральних - не менше 6 м, житлових - не менше 3 м.  
Багато квартир­ний будинок: до 3 поверхів 30,1 -23,3 м2/чол. Не менше 15 м між довгими сторонами житлових будинків та між довгими сторонами і торцями з вікнами із житлових кімнат.  
4-5 поверхів 20,2-17,0 м7чол.  
Не менше 20 м між довгими сторонами житлових будинків та не менше 15 м між довгими сторонами і торцями з вікнами із житлових кімнат.  
6-8 поверхів 15,3-13,9 м2/чол.  
9-12 поверхів 12,2-12,0 м7чол.  

8. Складання проектів щодо встановлення меж сільських населених пунктів


Читайте також:

  1. Викладення підходу при вже існуючій системі управління




Переглядів: 734

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення часток у спільній частковій власності, обмежень та сервітутів | Мета і зміст складання проектів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.