МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
XVI. Try your hand at teaching.1. Say what yon would do in the teacher's position: During a music lesson, while the teacher tried to demonstrate the rhythm of a song, Pete took two pencils and proceeded to drum on a book. The teacher stopped playing and demanded to know who was drumming. No reply came forth, so she resumed her playing. This very instant the drumming started again. The teacher, who had been on the alert, caught Pete in the act. 2. Practise your "Classroom English". Play the part of the teacher and get your pupils to write a spelling test on the board. A) Prepare a test on the vocabulary of Unit Two at home. B) Ask several pupils to write the words on the board. c) Make sure that the board is properly prepared for writing on it: the writing it eligible; all the mistakes are corrected; the whole class is involved. (See "Classroom English", Sections IV. VIII, IX) IABORATORY EXERCISES (I) 1. Listen to the text "A Day's Wait", mark the stresses and tunes, repeat the text following the model. 2. Paraphrase the following sentences, combining them into one conditional sentence. Make all necessary changes. 3. Respond to the following sentences according to the model. Use the inverted form of conditional sentences in your responses. 4. Extend the following sentences according to the model. Use the verbs suggested. 5. Write a spelling-translation test a) translate the phrases into English; b) check them with the key. 6. Translate the sentences into English and check them with the key. Repeat the key aloud. 7. Listen to the text "Patients Needed" some other text on the topic. Find English equivalents of the Russian phrases in the text. Retell the text in indirect speech. TOPIC: ILLNESSES AND THEIR TREATMENT Читайте також:
|
||||||||
|