Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






XVII. Try your hand at teaching.

1. Say what you would do in the teacher's position:

John's first day in school went smoothly. On the second day, another child sat in the place John wanted. John refused to sit in any of the vacant places and was given the choice of sitting down at another place or standing. He chose to stand. His parents came to school several times in the next few weeks, very distressed that all John did at school was stand.

2. Practise your "Classroom English".

Ask your pupils: a) to do Exercise XIV on p. 134 (written work); b) to get ready with Exercise XVm (orally).

XVIII. a) Translate the text below into Russian:

To me it has always seemed that the very essence of good humour is that it must be without harm and without malice. I admit that there is in all of us a certain vein of the old original demoniacal humour or joy in the misfortune of another which sticks to us like our original sin. It ought not to be funny to see a man, especially a fat and pompous man, slip suddenly on a banana skin. But it is. When a skater on the pond who is describing graceful circles and showing off before a crowd, breaks through the ice, everybody shouts with joy. To an original savage, the cream of the joke in such cases was found if a man who slipped broke his neck, or a man who went through the ice never came up again. I can imagine a group of pre-historic men standing round the ice-hole where he had disappeared and laughing till their sides split. If there had been such things as a pre-historic newspaper, the affair would have been headed up: "Amusing Incident. Unknown Gentleman Breaks Through Ice and Is Drowned".

But our sense of humour under the civilization has been weakened. Much of the fun of this sort of the thing has been lost on us. (From "Humour As I See It" by Stephen Leacock)

b) Discuss the following questions:

1. Do you agree with Leacock that good humour must be without harm and without malice? 2. What purpose should humour serve? 3. Is Leacock right when he says that humour has been weakened under civilization? Does he really mean it? 4. Do you agree to Leacock's opinion that humorous Siies of life are revealed only to the few who have given thought to it? 5. Do you think that his story "How We Kept Mother's Day" and the like may get people to understand their imperfections and try to get rid of them? 6. Is that story true to life? 7. What do you think is the essence of good humour?


Читайте також:

  1. Unit XVII.
  2. XI. Try your band at teaching.
  3. XVI. Try your hand at teaching.
  4. XVII. Наказ про зарахування
  5. XXVII. ПРАВДИВОСТЬ
  6. XXVII. ЭМПИРИЧЕСКОЕ ОБОБЩЕНИЕ
  7. XXVII. ЭМПИРИЧЕСКОЕ ОБОБЩЕНИЕ
  8. Глава XVII. Правовое государство
  9. Глава XXVII. Правотворчество
  10. Раздел XVII. Экологическое право Европейского Союза
  11. РОЗДІЛ XVII. ЗБІР ЗА СПЕЦІАЛЬНЕ ВИКОРИСТАННЯ ЛІСОВИХ РЕСУРСІВ




Переглядів: 592

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
VI. a) Write an outline of the text (see Ex. IX on p. 59). (The outline may be written in the Present or Past Indefinite tenses.) | LABORATORY EXERCISES (I)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.