Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



A. Inviting someone out

S.: Hallo, Bill, have you got any plans for this evening?

В.: No, really, no.

S.: Well, would you like to have a meal with me?

В.: Oh, well, I'm not sure I can manage that.

S.: There's a nice Chinese restaurant in town — the food's very good there.

В.: Oh, that sounds very nice, thanks.

S.: I'll call for you about 8, then.

В.: 8 o'clock. Fine, thanks.

B. Asking your friends to doyou a favour.

J.: I'm just going shopping. Do you want anything?

M.: Are you going past the baker's by any chance, Jan?

J.: Yes.

M.: Well, I wonder if you could get me fifteen Danish pastries.

J.: Fifteen? I can't imagine why you want fifteen.

M.: Well, I want to give everyone in the class one for tea.

J.: OK! I hope I'll get one of them.

M.: Of course, thanks a lot. (Functions of English. Teacher's Book. Cambridge Univ. Press, 1981)

B) Make up dialogues of your own using word combinations from the texts.

IX. Ask your partner

1. About the dinner he usually has (time, place, dishes). 2. If he takes any starter and what he likes for it. 3. What kind of soup he likes best of all. 4. What his favourite meat dishes are. 5. What kinds of fish he knows. 6. If- he likes stewed carrots. 7. What other stewed vegetables or fruit he eats. 8. What he wants for dessert. 9. How many lumps of sugar he takes with his tea. 10. If he prefers strong or weak tea. 11. What he usually does if he spills some liquid on the table-cloth. 12. If he can cook any dishes. 13. About the way he cooks meat (fry, roast, stew). 14. If he sometimes eats out. 15. If he prefers eating out.

X. Compose dialogues between a Russian and an Esglish student discussing a) English and Russian meals; b) their favourite dishes; c) where each of them has his meals.

XI. a) Study the text:


Читайте також:

  1. A. When you meet someone for the first time, it is customary to introduce yourself.
  2. Activity 2. Preparing to Introduce Someone
  3. B. Which of the following happens to you for the first time when you meet someone?
  4. C. After you have been introduced to someone, it is polite to ask a few general questions to get acquainted.




Переглядів: 632

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
TEXT С. IN THE DINING-HALL | Bread -and-Butter Pudding

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.