МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Облік нематеріальних активівОсновною характеристикою нематеріальних активів є високий ступінь невизначеності щодо майбутніх переваг, які повинні бути отримані від їхнього використання. Нематеріальні активи можуть бути розподілені на основі наступних характеристик: 1) ідентифікованість: окремо ідентифіковувані або неідентифіко-вувані; 2) спосіб придбання: придбані окремо, у групі, у результаті бізнес комбінування або вироблені усередині; 3) очікуваний період надання переваг, обмежений законом або контрактом, пов'язаний з людським або економічним факторами, нескінченний або невизначений; 4) відокремленість від усього підприємства: права, передані без передачі власності, продавані і невідокремлені від підприємства або від значної його частини. Методику обліку нематеріальних активів регулює МСБО 38 “Нематеріальні активи”. Відповідно до нього такі активи враховуються за собівартістю. Собівартість включає усі витрати на придбання і витрати, необхідні для підготовки нематеріального активу до його використання. Якщо нематеріальні активи купуються в обмін на акції або інші активи, собівартість нематеріального активу визначається як справедлива ринкова вартість виплачуваної винагороди або як ринкова вартість отриманого нематеріального активу, якщо вона більш точно визначена. При покупці декількох нематеріальних активів або комбінації нематеріальних і матеріальних активів собівартість має бути розподілена на основі справедливих ринкових вартостей або на основі відносних вартостей продажу. Нематеріальні активи мають амортизуватися систематичним віднесенням на рахунок витрат протягом терміну їхньої корисної дії. Нематеріальні активи повинні амортизуватися протягом періоду, що не перевищує термін, установлений МСБО. До основних нематеріальних активів відносять такі: 1) патенти: надають власнику ексклюзивне право використовувати, робити і продавати продукт або процес протягом 17-літнього періоду без втручання або зазіхань інших сторін; 2) авторські права: права, дані урядом всім авторам, художникам, музикантам, скульпторам і іншим діячам мистецтва на їхні твори; 3) торгова марка або торгове ім'я: слово, фраза або символ, що відрізняє чи ідентифікує певне підприємство або продукт; 4) лізгольд: контрактна угода між орендодавцем і орендарем, що надає орендареві право користування певним майном, що знаходиться у власності орендодавця, на визначений період часу в обмін на встановлені і звичайно періодичні платежі коштів; 5) організаційні витрати: витрати, понесені при формуванні корпорації, такі як оплата послуг андеррайтерів за розміщення емісій; 6) франшиза: контрактна угода, у якій одна франчайзингова компанія — сторона передає іншій стороні, франчайзеру, право продавати визначені товари чи послуги, використовувати визначені торгові марки чи торгові імена, здійснювати визначені функції звичайно у визначеному географічному регіоні; 7) гудвіл — у широкому змісті слова характеризує репутацію компанії. Гудвіл унікальний, тому що, на відміну від дебіторської заборгованості, ТМЦ і патентів, що можуть бути окремо продані чи виміняні на ринку, він може бути ідентифікований тільки з цілим підприємством. Гудвіл враховується тільки при покупці цілого бізнесу, тому що він є оцінним рахунком діючої фірми. Гудвіл, розроблений внутрішньо, не повинен капіталізуватися в рахунках, тому що вимір його компонентів і співвіднесення поточних витрат з майбутніми перевагами представляється занадто складним. Майбутні переваги гудвілу можуть не мати ніякого відношення до витрат, понесених у процесі його розробки. Гудвіл навіть може існувати без яких-небудь визначених витрат, понесених для його розробки. Для обліку гудвілу справедлива вартість чистих матеріальних активів і ідентифікуємих нематеріальних активів порівнюється з ціною покупки бізнесу. Гудвіл є залишком: перевищення вартості над справедливою вартістю чистих ідентифікуємих активів, що купуються. Гудвіл часто визначається в балансовому звіті як перевищення вартості над справедливою вартістю чистих активів, що здобуваються. Витрати на дослідження і розробку (НДДКР) відносяться до витрат періоду і можуть бути визнані нематеріальним активом. Однак для цього вони повинні задовольняти загальному визначенню нематеріальних активів і загальним критеріям визнання. Крім того, одночасно повинні виконуватися всі наступні додаткові вимоги: 1) технічна обґрунтованість можливості завершення створення нематеріального активу, який можна буде використовувати чи продати; 2) твердий намір компанії завершити створення нематеріального активу і використовувати його чи продати в наступні періоди; 3) можливість використовувати чи продати актив; 4) підтвердження того, яким чином можуть бути отримані майбутні економічні вигоди від використання активу (наприклад, наявність ринку для результатів використання активу чи для нього самого, або у випадку використання усередині компанії — корисність активу). Для підтвердження економічних вигод, що містяться в активі, може бути використана методика аналізу потоків коштів, запропонована в МСБО 36 (Нематеріальні активи); 5) наявність достатніх технічних, фінансових і інших ресурсів для завершення розробок і наступного використання чи продажу активу; 6) здатність компанії оцінити з достатньою надійністю витрати, що відносяться до розробки даного активу. Витрати, що асоціюються з НДДКР, і підхід до їхнього обліку відбувається у такий спосіб. Собівартість внутрішньо створеного нематеріального активу включає усі витрати, що можуть бути безпосередньо розподілені чи віднесені на розумній і послідовній основі на створення, виробництво і підготовку активу до його використання за призначенням. Собівартість включає (якщо це застосовно): 1) витрати на матеріали і послуги, використані чи спожиті при створенні нематеріального активу; 2) платню, заробітну плату й інші витрати, пов'язані з працівниками, безпосередньо зайнятими в створенні активу; 3) будь-які витрати, що безпосередньо відносяться на створюваний актив, такі як мито за реєстрацію юридичного права та амортизація патентів і ліцензій, використаних для створення активу; 4) накладні витрати, що необхідні для створення активу і які можуть бути на розумній і послідовній основі віднесені на актив (наприклад, розподіл амортизації основних засобів, страхових внесків і орендної плати). Розподіл накладних витрат провадиться на основі, аналогічній використовуваній при віднесенні накладних витрат на запаси (див. МСБО 2, Запаси). МСБО 23 “Витрати за позиками” встановлює критерії для визнання відсотка як компонента собівартості внутрішньо створеного нематеріального активу. Наведені нижче витрати не включаються в собівартість внутрішньо створеного нематеріального активу. Це такі витрати як: 1) торгові, адміністративні та інші загальні накладні витрати, крім тих, котрі можуть бути безпосередньо віднесені на підготовку активу до використання; 2) чітко встановлювана неефективність і первісні операційні збитки, понесені до досягнення планових показників активу; витрати на підготовку персоналу до експлуатації активу. Читайте також:
|
||||||||
|