Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



I. Starting up

A. Look at figure 2.1 and state how different social factors shape leisure trends in the UK in the 21st century.

B.Consumers act and purchase differently as they go through life. The phases that a household progresses from formation to retirement have distinct buying behaviours.The typical households include:

· married couples with children;

· married couples without children;

· single parents;

· young people;

· pensioners

Identify the most financially secure categories and those whose buying preferences are affected by a limited economic status. Try to predict each category’s spending on hobbies and draw the percentage indicators on the pie chart in figure 2.2 respectively.

Fig. 2.2. A pie chart. Annual income 100%.

1. 55 %; 2. 15%; 3. 15% 4. 15%

 

Use the following expressions to describe the situation:

Only/ almost … % of income could be saved to purchase collection items by … category;

… category could spend hardly more than …. % of annual income;

… category could afford to buy collection items using … % of its budget.

 

 


Читайте також:

  1. Complete part (c) of each sentence in a suitable way, starting with a verb.
  2. D. Starting with the words you are given, rewrite each of these sentences using vocabulary from the text. The basic meaning must stay the same.
  3. I. Starting up
  4. I. Starting up
  5. I. Starting up
  6. I. Starting up
  7. I. Starting up
  8. I. Starting up
  9. STARTING A SMALL BUSINESS




Переглядів: 564

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
VI. Speaking | II. Reading

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.