МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Don’t believe everything you read in the papersThe best joke in Scoop is about the newspaper’s owner, Lord Copper. The editors can never disagree with him. When he’s right about something they answer «definitely», and when he’s wrong they say «up to a point, Lord Copper.» It seems reasonable to suppose that, in the real world, the opinions of such powerful tycoons still influence the journalists and editors who work for them. Info-tainment In countries where the news is not officially controlled, it is likely to be provided by commercial organizations who depend on advertising. The news has to attract viewers and maintain its audience ratings. I suspect that some stories get air-time just because there happen to be exciting pictures to show. In Britain, we have the tabloid newspapers which millions of people read simply for entertainment, without even expecting to get any important information from them. I think this is why politicians’ speeches nowadays have to include a “sound bite” the small segment that seems to give a powerful message. There is progressively less room for historical background, or statistics, which are harder to present as a sensational story. The arrival of CNN, the 24-hour all-news channel, has not increased the amount of real news reporting because the format of the channel is designed so that people who want to get the headlines will not have to wait long. It tends to concentrate on the main story and repeat it. Alternative reporters There is an argument that with spreading access to the internet and cheap technology for recording sound and images we will all be able to find exactly the information we want. People around the world will be able to publish their own eye-witness accounts and compete with the established news-gatherers on something like equal terms. I think this is true, up to a point. But what it will mean also is that we’ll be subjected to a still greater amount of nonsense and lies. Any web log may contain the scoop of the year, or equally, a fabricated story that you will never be able to check. Have you ever wished you were better informed? Maybe the time has come to do something about it, and I don’t just mean changing your choice of TV channel or newspaper. In a world where everyone wants you to listen to their version, you only have two choices: switch off altogether or start looking for sources you can trust. The investigative journalist of the future is everyone who wants to know the truth. Audio script 2 Читайте також:
|
||||||||
|